![new dc](https://dutchcowboys.nl/wp-content/uploads/2024/04/cropped-logo-new-dc-100x100.png)
De redactie van Dutchcowboys is te bereiken via redactie@dutchcowboys.nl
Molblog schrijft: tijdens de MSN Strategic Account Summit in Seattle lanceerde de ceo van Microsoft, Steve Ballmer, Microsoft adCenter. Alle gesponserde zoekresultaten in MSN Search worden nu verzorgd door dit online advertentieplatform.
Volgens Ballmer heeft de reclamewereld een spilfunctie in de ondersteuning van Microsofts snel groeiende digitale netwerk. Naast adCenter verwacht Ballmer meer ontwikkelingen richting de reclamewereld.
adCenter is een jaar geleden aangekondigd als een veelomvattend platform en een verzameling tools voor adverteerders. adCenter is momenteel beschikbaar in Singapore en Frankrijk waar 100 procent van de betaalde zoekadvertenties via deze dienst loopt.
Ballmer heeft het advertentieplatform nu in de Verenigde Staten gelanceerd. Eind mei begint Microsoft met een beperkt aantal adverteerders in het Verenigd Koninkrijk. Naar nu wordt verwacht zal adCenter in 2007 beschikbaar komen in Nederland.
adCenter is de ‘advertentiemotor’ voor Windows Live, MSN en andere Microsoft online diensten en helpt adverteerders met het strategisch plannen van hun online inkoop.
Microsoft adCenter is ontwikkeld om adverteerders een ‘one-stop shop’ te bieden voor de inkoop van contextuele, display- en zoekadvertenties op de verschillende Microsoft online diensten.
In reactie op feedback van adverteerders biedt adCenter niet alleen rapportages, maar zullen in toekomstige versies van adCenter ook analyseapplicaties worden opgenomen. Microsoft heeft daartoe DeepMetrix overgenomen, een specialist op het gebied van webanalyse en business intelligence tools voor (online) marketeers.
De technologieën van DeepMetrix, zoals LiveSTATS zullen worden uitgebreid en naast adCenter ook voor Windows Live Search, Office Live en andere diensten worden aangeboden. Meer informatie over adCenter is hier beschikbaar.
adCenter biedt informatie over profielen van bezoekers (zoals geografische locatie, leeftijd, geslacht, tijd van de dag) en mogelijkheden om deze specifieke doelgroepen te bereiken. Het platform is daarmee onder andere ontwikkeld om adverteerders een hoger rendement te bieden.
Ballmer: ‘We groeien via MSN, Windows Live en adCenter van een softwarebedrijf naar een aanbieder van online media, daarom is een nauwe relatie met de reclamewereld buitengewoon belangrijk voor ons.’
Microsoft is niet alleen van plan een krachtig ‘next generation’ advertentieplatform te bieden, maar concentreert zich ook op ‘Softwarediensten – door advertenties ondersteund – die consumenten toegang geven tot een breder scala aan digitale media. Wanneer en hoe zij dit maar willen’, aldus Ballmer.
De redactie van Dutchcowboys is te bereiken via redactie@dutchcowboys.nl
Verder lezen over Microsoft
Gaming22.07.2024
Gaming17.07.2024
Technology09.07.2024
Cybercrime19.06.2024
Technology04.06.2024
Gaming28.05.2024
Gaming21.05.2024
Online21.05.2024
Verder lezen over Software
Mobile11.06.2024
Technology03.06.2024
Online26.05.2024
Tech in Asia22.05.2024
Online20.05.2024
Cybercrime15.05.2024
Cybercrime08.05.2024
Online05.05.2024
Verder lezen over Weblog
Online19.09.2023
Social Media02.05.2023
Search13.03.2023
Online01.06.2021
Search24.09.2020
DC Business31.07.2020
Nieuws08.06.2020
DC Business10.01.2020