Eikel-campagne scoort goed

Vorig artikel Volgend artikel
1147041606eikels

De campagne-site van de overheid "Wat voor eikel ben jij", leverde MSN volgens Emerce 2 ton op.

MSN nam bijna 800 duizend pageviews via de MSN-portal en meer dan 165 duizend pageviews via de tab in MSN Messenger waar, en scoorde meer dan 250 duizend bezoekers (142 duizend daarvan 'unieke'). Een zeer geslaagde campagne dus!

De SP kwam met een anti-campagne Wat voor eikels zijn jullie (in look-a-like layout trouwens), en beklaagt zich over 'verkwisting van overheidsgeld'. Voor sommigen is 't misschien nog even wennen dat een online campagne over dergelijke bedragen kan gaan, maar kijkend naar 't bereik, valt 't online-deel wel mee. Bovendien zijn 't nog lang geen Hilversumse getallen...

Pikant detail is dat de overheid eerder een motie aannam om alternatieven voor Microsoft te vinden, terwijl de vormgeving van de campagne in MSN-layout werd gegoten. Dat zoiets niet bij iedereen lekker ligt is te begrijpen.

Maar 't protest-geluid van de SP, en de discussie die daaruit voortkwam, heeft zeer waarschijnlijk de "Wat voor eikel ben jij-campagne" gesterkt. Meningsverschillen dagen reactie en discussie uit, en dat lijkt me al wel een doel op zich geweest. SP's tegen-campagne, 'n leuk initiatief trouwens, is uit 't oogpunt van de overheid 'n soort self fulfilling prophecy geweest...iedereen blij dus?

Paul Aelen

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies