Online07.02.2006

94 procent webwinkels weet niets van z’n klanten


1139263643shopping.jpg
1139263643shopping.jpg

Een slecht presterende website kan veel geld kosten, zeker als het gaat om websites waarop transacties worden uitgevoerd. De helft van de Europese webwinkels en financiële instellingen zegt daarom de prestaties van websites te monitoren en beheren.

Onderzoek in opdracht van Compuware toont echter dat slechts zes procent van de retailers en financiële instellingen daadwerkelijk beschikt over informatie over de ervaring van de individuele klant die zich op de website aanmeldt. Het onderzoek van Vanson Bourne is uitgevoerd onder 200 CIO’s in Engeland, Frankrijk, Duitsland en Nederland .

Van de tweehonderd ondervraagde IT-directeuren geeft 51 procent aan dat zij alleen de belasting van de webserver monitoren, zodat pieken in bezoek niet leidt tot prestatieproblemen. Met deze aanpak kan eindgebruikerervaring echter niet real time worden gemeten en geëvalueerd. Bovendien is het niet mogelijk om de oorzaak van de slechte prestaties te analyseren. Twintig procent van de respondenten geeft aan de ervaring van eindgebruikers te meten door transacties met pc’s te simuleren. Deze methode kan misleidend zijn omdat het om een nabootsing van de daadwerkelijke gebruikerservaringen gaat.

Door gebrek aan een goede testmethode is het niet verrassend dat slecht presterende websites een hoge kostenpost zijn. Eenderde van de retailers en organisaties in de financiële sector in Europa geeft aan met een kostenpost van circa EUR 770.000 per jaar te maken te hebben. 21 procent schat de kosten van een slecht presterende website zelfs op EUR 2,8 miljoen en 23 procent schat de kosten op EUR 3 miljoen.

Wanneer retailers en financiële instellingen de prestaties van hun websites effectief zouden monitoren, zouden ze weten welke internetaanbieder klanten gebruiken en wat het gevolg is van deze keuze voor het inloggen op een website. Toch geeft niet meer dan 26 procent aan inzicht in te hebben in de keuze voor de internet service provider. 61 procent heeft zelfs geen idee wat voor type internetverbinding een klant gebruikt. Eenzelfde 61 procent geeft aan geen idee te hebben of en wanneer een klant door een technische fout van een pagina verdwijnt. Zij geven tevens aan er geen idee van te hebben hoe vaak klanten de button ‘vernieuwen’ gebruiken in een bepaald gedeelte van de website.

Consumenten geven aan dat zij technische fouten zeer frustrerend vinden. 72 procent stelt niets te willen kopen op slechte presterende websites. 68 procent geeft aan dat als de websiteprestaties niet voldoen aan hun verwachtingen, zij de aankopen zullen doen op een andere website.

Verder lezen over Chat

Instagram introduceert influencer-chatbots met Nederlands grapje

Meta test op Instagram nu het maken van een AI-versie van influencers. Zo kun je DM’en met creators die je al jaren volgt.

Social Media28.06.2024

Instagram introduceert influencer-chatbots met Nederlands grapje

​Discord wordt nog meer een gameplatform

MSN had het vroeger en MS Teams heeft het als het goed is ook: de mogelijkheid om spelletjes te spelen in de chat. Er is nu een nieuw platform dat het krijgt en dat is geen verrassing, gezien het grootste onderwerp op da...

Gaming12.03.2024

​Discord wordt nog meer een gameplatform

​Je kunt bij ChatGPT AI-chatbots shoppen voor allerlei functies

OpenAI, het bedrijf achter ChatGPT, heeft een winkel gemaakt waarin je allerlei verschillende chatbots kunt kopen. Het idee is dat je bijvoorbeeld als je in het onderwijs werkt, een specifieke GPT kunt kopen voor jouw va...

Online11.01.2024

​Je kunt bij ChatGPT AI-chatbots shoppen voor allerlei functies

Welkom in de GPT Store
​5 tips om meer uit je Discord-account te halen

Discord begon ooit als een kleine site waarop je kon chatten met andere gamers op een Slack-achtige manier. Tegenwoordig is het echter zoveel meer. Haal jij alles uit deze app? Met deze tips maak je optimaal gebruik van...

Gaming02.01.2024

​5 tips om meer uit je Discord-account te halen

Coolblue integreert AI en komt met Chat G-Piet

Ieder jaar lukt het Coolblue om de Sinterklaas periode af te trappen met een unieke stunt. Dat is uiteraard ook dit jaar weer het geval. De online winkelgigant introduceert namelijk; Chat G-Piet. Chat G-Piet is de slimm...

Online20.11.2023

Coolblue integreert AI en komt met Chat G-Piet

Chat G-Piet strooit met gedichtjes
Tijdmachine: wat was jouw ICQ-nummer?

Voordat we WhatsApp kenden, voordat we de TMF Chatbox kenden, voordat we zelfs maar MSN Messenger kenden, was er ICQ. Een afgeleide van I Seek You, kortom, een plek om in contact te komen met anderen. En dat kon via het...

Online06.11.2023

Tijdmachine: wat was jouw ICQ-nummer?

​Tijdmachine: MSN Messenger maakte alle ouders boos

In onze nieuwe rubriek Tijdmachine stappen we in een tijdmachine en bekijken we een bepaalde tool of object van vroeger even van wat dichterbij. Wat maakte het nou zo’n succes? Wie gebruikte het? Waarom heeft het de ta...

Online16.10.2023

​Tijdmachine: MSN Messenger maakte alle ouders boos

​Zo kan jij je bedrijf versterken met een chatbot

In de moderne zakenwereld, waar concurrentie hevig is en klanten hoge verwachtingen hebben, is het van cruciaal belang om innovatieve manieren te vinden om je bedrijf te versterken en te laten groeien. Een van de meest v...

DC Business27.09.2023

​Zo kan jij je bedrijf versterken met een chatbot