De redactie van Dutchcowboys is te bereiken via redactie@dutchcowboys.nl
In al het congresgeweld in de laatste maanden van het jaar presenteerden maar liefst twee uitgevers gisteren hun concurrerende jongerenonderzoeken. KidsWeek kwam met het door Qruis uitgevoerde Beautiful World onderzoek en het Sanoma Young cluster bracht met Motivaction en Young Works hun grootschalige Young Mentality 05/06 onderzoek.
Vooral Sanoma heeft de PR goed voor elkaar, want vrijwel alle landelijke media besteedden prominent aandacht aan het onderzoek. Daarbij werd vooral gefocust op de maatschappelijke betrokkenheid van jongeren. Een grote meerderheid van jongeren blijkt zich bijvoorbeeld zorgen te maken over het milieu. Ook uit het KidsWeek onderzoek komt die betrokkenheid naar voren, maar opvallend is vooral dat beide onderzoeken daarnaast eenzelfde tweedeling constateren. Ongeveer de helft van de jongeren is materialistisch en statusgericht ingesteld, maar daartegenover staat een kleinere groep die als pragmatische idealisten zijn te typeren. En hoewel deze ogenschijnlijke tegenstellingen elkaar ook weer niet uit hoeven te sluiten, signaleert met name het Young Mentality onderzoek een toename van de verschillen tussen jongeren. Met een model dat kenners van Motivactions Mentality methode niet onbekend voor zal komen, worden jongeren langs een status-as en een exploratie-as gelegd en dat levert 6 verschillende maar herkenbare groepen op. Meer over het model en resultaten in het verzamelde nieuws op de Motivaction site.
Zoals iedereen al weet, kunnen jongeren al lang niet meer zonder internet en digitale media, maar er zijn toch forse verschillen tussen de groepen. Grootste verschil? Het gebruik van e-mail. Vooral populair onder de ‘Eigenzinnige idealisten’, maar een minderheid van de ‘Hokvaste gemakzoekers’ en ‘Sociale aanpassers’ maakt hier gebruik van. Grootste gemene deler? MSN. 86% van de 14-18 jarigen MSN’t en geen enkele groep wijkt daar veel vanaf.
Tot slot nog een aantal tips van het jongerenpanel voor de aanwezige adverteerders: ze zijn helemaal niet vies van merken of commercie, maar wees wel duidelijk met je bedoelingen. En zorg dat je ze als jongere aanspreekt, kom met een goed aanbod en vooral humor en muziek worden gewaardeerd.
Een impressie van de presentatie kun je hier vinden.
Verder lezen over Flickr
Online31.08.2014
Miljoenen historische afbeeldingen beschikbaar op Flickr
Online20.05.2013
Fotodienst Flickr vernieuwt en biedt iedereen 1 terabyte gratis opslag
Mobile18.03.2013
Flickr voegt hashtags toe aan iOS app
Search13.01.2013
Yahoo toont nu ook foto’s Flickr bij zoeken naar afbeeldingen
Social Media24.12.2012
Flickr geeft 3 maanden gratis Pro-toegang aan nieuwe en bestaande gebruikers
Online14.12.2012
Investering in Flickr heeft volgens Marissa Mayer de prioriteit
Social Media17.07.2012
Instagram voor Android ondersteunt Nexus 7 en Flickr
Online08.05.2012
Online content overzichtelijk bij elkaar met MeeChannel
Verder lezen over MSN
Online16.10.2023
Tijdmachine: MSN Messenger maakte alle ouders boos
Mobile12.12.2014
MSN-apps voor iOS en Android beschikbaar in Nederland
Nieuws30.09.2014
Vernieuwd MSN-platform morgen live in Nederland
Online08.09.2014
Dit is het nieuwe MSN platform
beta-versieOnline31.08.2014
De langzame dood van MSN Messenger
Technology30.01.2013
MSN.nl geoptimaliseerd voor smartphone en tabletgebruik
Technology07.11.2012
Microsoft bevestigt samengaan Windows Live Messenger en Skype
Technology26.03.2012
Windows Live Messenger blokkeert Pirate Bay links
Verder lezen over Muziek
Entertainment09.12.2024
Nieuwe AI Kersthit: ‘Christmas With You There’
Entertainment05.12.2024
5 redenen waarom Spotify Wrapped een teleurstelling is
Online27.11.2024
Spotify laat je nu veel langer terugkijken wat je luisterde
Media21.11.2024
Wanneer komt Spotify Wrapped 2024 uit?
Online20.11.2024
Shazam heeft al 100 miljard nummers voor ons opgezocht
Entertainment15.11.2024
De biopic van zanger Robbie Williams gaat over een aap
Gaming15.10.2024
PlayStation: The Concert volgend jaar in Ziggo Dome
Artificial Intelligence03.10.2024