MSN gaat zich vooral richten op content

Vorig artikel Volgend artikel
1131887009msn filter1

MSN gaat zich vooral richten op content nu Windows internetdiensten als messenger en webmail gaat aanbieden op het nieuwe online platform www.live.com. Dat zegt Geoff Sutton, hoogste man van MSN in Europa, het Midden-Oosten en Afrika, in een vraaggesprek met Emerce.

Vorige week kondigde Microsoft aan dat ze haar softwareproducten meer gaat integreren met internet. Centraal staan daarbij twee nieuwe diensten, Windows Live en Office Live, die starten in de vorm van een webportaal (www.live.com) waar bestaande diensten van MSN, zoals messenger en hotmail en nieuwe toepassingen samen komen. Microsoft spreekt van een ‘nieuwe generatie van softwarediensten.’

“MSN zal niet verdwijnen, maar meer een content-site worden," aldus Sutton, die nauw betrokken is bij de ontwikkeling van Windows Live. "We focussen vooral op nieuws, sport, entertainment, auto's en financien. Over de precieze details kan ik op dit moment niet meer vertellen."

Op dit moment investeert Microsoft sterk in zoekdiensten, vertelt Sutton. Honderden ontwikkelaars werken aan verbeteringen en nieuwe zoektoepassingen. “Ik verwacht dat we in een relatief korte tijd een zoekmachine hebben die relevantere resultaten oplevert dan Google." De manier waarop de nieuwe zoekmachine resultaten presenteert zal anders zijn. “Je moet niet langer denken aan een lijst met vaak niet relevante zoekresultaten, maar eerder aan een gebruiker die een vraag stelt en daar een relevant antwoord op krijgt."

Sutton voorziet een ‘gigantische’ groei van de online advertentiemarkt. Op dit moment bestaan de inkomsten van MSN voor een kleine 90 procent uit advertentieopbrengsten. Advertenties in Windows Live zullen er ongeveer net zo uitzien als in de huidige MSN-portal. Sutton: “We willen vooral werken met gepersonaliseerde advertenties." via Emerce

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies