Jongeren kijken minder TV en luisteren minder naar de radio. Reden: ze hebben internet. Volgens het European Interactive Advertising Association (EIAA) kijkt 46% van de 15-24 jarige minder televisie en luistert 22% minder naar de radio vanwege internet.
Eenderde leest minder boeken en kranten vanwege de mogelijkheidheid om dit ook online te vinden. De jeugd spendeert 24% van haar mediatijd online, dit tegen een Europees gemiddelde van 20%. Televisie en radio zijn (nog) wel populairder met respectievelijk 31% en 27%.
Verder lezen over Televisie
Startups30.09.2024
Waarom het een goed idee is dat Amazon een Shark Tank maakt
Gadgets23.09.2024
5 dingen die je moet weten over Google TV Streamer
Technology06.09.2024
Philips TV viert 20 jaar Ambilight
Video29.08.2024
Een tv-programma opnemen? Ziggo gooit er een reclameblok voor
Gadgets06.08.2024
Google introduceert opvolger van de Chromecast: Google TV Streamer
Gadgets23.07.2024
De nieuwe Chromecast is bijna tegenovergestelde van oude
Entertainment18.07.2024
Viaplay zakt dieper weg: minder abonnees en minder omzet
Media02.07.2024