Buzzfeed heeft meer bezoek van Pinterest dan van Twitter

Buzzfeed heeft meer bezoek van Pinterest dan van Twitter

Vorig artikel Volgend artikel

Buzzfeed is een van de snelst groeiendemediabedrijven ooit, met een maandelijks publiek van 150 miljoen en dat loopt nog steeds op, met name dankzij het ongeëvenaarde inzicht van wat mensen willen lezen of delenop Facebook. Maar een deel van de recente groei komt van een andere, iets minder gewaardeerde bron: Pinterest.

Zo'n 2 jaar nadat het begon met het expliciet produceren van content gemaakt om te delen via Pinterest, is het visuele sociale netwerk nu al Buzzfeed's tweede grootste bron van sociale verwijzingen, daarmee is het Twitter voorbij, en heeft het alleen Facebook nog voor zich. Volgens Dao Nguyen, Buzzfeed's VP van groei & data, geven de meeste uitgevers waarschijnlijk niet genoeg aandacht aan Pinterest omdat ze het ook niet zien als potentiële verkeers bron. "Pinterest is huge. It's giant," aldus Nguyen.

Om erachter te komen hoe Pinterest gebruikers omgaan met content stelde Buzzfeed een interne "Pin Ops" samen waarvan de leden regelmatig bijeenkomen om de bevindingen met elkaar te delen.

De dingen waarvan je denkt dat ze het meest populair zijn op Pinterest (crafts, home decor, food, complicated nail art) doen dat over het algemeen ook, maar het is niet de enige content die het goed doet. "Wij kwamen erachter dat een groot deel van onze humoristische berichten het erg goed doen," aldus Nguyen. "In feite, van de 100 Buzzfeed verhalen die het meeste verkeer van Pinterest hebben, is 30% van alle bezoeken op humoristische content. "Het is een krachtig platform voor alle soorten content, niet alleen de standaard Pinterest inhoud." Zo besluit Nguyen.

buzzfeed-pinterest

[Afbeelding © Fotolia]

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies