Online02.04.2014

Zelf je content marketing influence meten met LinkedIn’s content marketing score


zelf-je-content-marketing-influence-mete.jpg
zelf-je-content-marketing-influence-mete.jpg

Gerichte content wordt steeds bepalender in het online marketing landschap. Waar vroeger linkjes uitwisselen een groot deel van de strategie was, zien we tegenwoordig dat content steeds meer bepalend wordt. LinkedIn participeert in deze ontwikkeling en heeft recent de content marketing score geïntroduceerd. Vanaf nu kunnen bedrijven dus ook met LinkedIn hun score op het gebied van content marketing bepalen.

De LinkedIn content marketing score, hoe werkt het?

LinkedIn heeft geen geheim voor de berekening van de score. Het platform bepaalt de score op basis van de engagement van unieke leden gedeeld door de actieve target audience. Hierbij vormt de active target audience het publiek dat je als bedrijf wilt bereiken. De betrokken leden worden omschreven met het begrip content marketing engagement. De score wordt vergeleken met die van concurrenten die bedrijven dus direct als benchmark kunnen gebruiken. Hierdoor kunnen bedrijven zelf periodiek polsen waar de zwakke plekken liggen en welke opties binnen LinkedIn goed werken. Dit is direct de reden waarom de score geen geheim is. LinkedIn wil de gebruiker aansporen om zichzelf te verbeteren en optimaal gebruik te maken van de advertentiemogelijkheden, zowel betaald als organisch.

De engagement op Linkedin wordt onder andere bepaald door gesponsorde updates, bedrijfspagina’s, LinkedIn groepen, updates van medewerkers en posts van influencers. Al deze factoren bij elkaar zijn van invloed op de content marketing score. In onderstaande video is te zien hoe de content marketing score in elkaar steekt.

Wie zijn de koplopers?

LinkedIn marketing solutions heeft een infographic gepubliceerd met een opsomming van de koplopers betrekkend op de content marketing score. Hieruit komt naar boven dat nu de High-tech, media en professionele services aan kop staan. Als er wordt ingezoomd op bedrijven, loopt Microsoft opvallend aan kop, gevolgd door Intuit en IBM. Microsoft en IBM zijn tevens koploper bij het targeten van high-tech segmenten. Op het gebied van financiële dienstverlening loopt PWC aan kop. Op de tweede plaats volgt Citi. 

Verder lezen over LinkedIn

Dit zijn volgens LinkedIn de beste bedrijven voor carrièreontwikkeling in 2024

Deze jaarlijkse lijst biedt een overzicht van de 15 beste werkplekken voor professionals om op dit moment carrière te maken in Nederland. Het is dit jaar een mix van bedrijven in tech, financiën, consumentengoederen en logistiek.

Social Media16.04.2024

Dit zijn volgens LinkedIn de beste bedrijven voor carrièreontwikkeling in 2024

​LinkedIn kopieert functie die TikTok heeft bedacht

Over het algemeen zijn de keren dat LinkedIn zich hevig liet inspireren door een ander social media maar weinig succesvol. Weet je bijvoorbeeld nog dat LinkedIn met Stories kwam? Dat heeft niet lang geduurd… Ook zijn k...

Online28.03.2024

​LinkedIn kopieert functie die TikTok heeft bedacht

LinkedIn werkt aan nieuwe tak van sport: gaming

LinkedIn introduceert binnenkort games op het platform. Het zakelijke social medium wil graag dat collega’s met elkaar de strijd aangaan om zo de banden aan te halen en een leuk gespreksonderwerp te hebben. Het zou nie...

Social Media18.03.2024

LinkedIn werkt aan nieuwe tak van sport: gaming

De perfecte post op LinkedIn een nieuw leerzaam boek voor gebruikers

LinkedIn is uitgegroeid tot dé bestemming voor professionele waardecreatie, iets wat Franck Fielemon en Ina Boer, auteurs van 'De perfecte post op LinkedIn', krachtig benadrukken. Dit platform, rijk aan gebruikers in Ne...

DC Business12.03.2024

De perfecte post op LinkedIn een nieuw leerzaam boek voor gebruikers

Bijna 700 banen op de tocht bij LinkedIn

2023 gaat de geschiedenis in als een rampjaar voor de tech-giganten. Tot nu toe zijn er bij de verschillende grote tech-bedrijven zoals Meta, Amazon en Intel dit jaar al bijna een kwart miljoen mensen hun job kwijtgeraak...

Social Media16.10.2023

Bijna 700 banen op de tocht bij LinkedIn

Ook het zakelijke sociale netwerk ontkomt niet aan de tech-malaise
LinkedIn: STEM lijdt aan talenttekort en onbenut potentieel vrouwen

LinkedIn heeft onderzoek gedaan naar de STEM-sector: Science Technology, Engineering en Mathematics. Helaas zijn de resultaten niet al te positief, want er is enerzijds een tekort aan talent en anderzijds wordt het poten...

Technology22.06.2023

LinkedIn: STEM lijdt aan talenttekort en onbenut potentieel vrouwen

​LinkedIn is 20 jaar: waarom het nog steeds een icoon is

LinkedIn viert zijn twintigste verjaardag en dat doet het met inmiddels meer dan 930 leden in meer dan 200 landen. Indrukwekkende aantallen, maar twintig jaar is ook niet niets. LinkedIn staat nog steeds als een huis en...

Social Media08.05.2023

​LinkedIn is 20 jaar: waarom het nog steeds een icoon is

​Nog een badge: Linkedin laat je nu bewijzen waar je werkt

Het is onrustig in de wereld van vinkjes en badges: waar je er op Twitter totaal niet meer vanuit kunt gaan dat zo’n badge ook maar enige waarde vertegenwoordigt, gaat LinkedIn juist de andere kant op. Het zakelijke so...

Social Media14.04.2023

​Nog een badge: Linkedin laat je nu bewijzen waar je werkt