Online28.12.2013

In 2020 wordt 70% van de online aankopen gedaan met mobiel device


in-2020-wordt-70-van-de-online-aankopen-.jpg
in-2020-wordt-70-van-de-online-aankopen-.jpg

Tablets, smartphones en draagbare smart devices, zoals Smartwatches en Google Glass, zullen door de consument steeds vaker gebruikt gaan worden om online aankopen van producten of diensten te doen. Zo blijkt uit een recent rapport van Future Touchpoints van Shopping2020. Onderzoek is gedaan naar de vraag welke zogeheten touchpoints – contactpunten tussen de (online) retailer en de consument – in 2020 dominant zullen zijn en hoe retailers hierop succesvol kunnen inspelen.

De expertgroep voorziet dat in 2020 de consument voor het overgrote deel van de online aankopen de mobiel en tablet zal gebruiken. Met de nieuwe categorie van wearable devices zoals smart watches en glasses zal dit aandeel tot 70% groeien. In 2013 lag dat percentage nog op 35%. Interactieve televisie zal in 2020 naar verwachting een aandeel van 9% hebben in de online aankopen. Het aantal online aankopen met desktopcomputers en laptops zal in 2020 met meer dan de helft zijn teruggelopen.

‘Touchpoints zijn overal’
De afgelopen jaren is het aantal touchpoints volgens de expertgroep al enorm toegenomen. De expertgroep stelt dat deze ontwikkeling zich verder doorzet met de komst van draagbare smart devices. “Daardoor is bijna alles in 2020 een – mogelijk – touchpoint,” aldus Iskander Smit, voorzitter van de expertgroep Future Touchpoints en Strategy Director bij Info.nl. Touchpoints zullen ook de manier waarop consumenten online shoppen veranderen. “Smart screens worden een belangrijk onderdeel van interactie met de klant.”

De verwachting van de expertgroep is verder dat in 2020 veel (online) retailers de consument minder in hun eigen (web)winkel zullen krijgen. “Doordat de customer journey meer een sociale kant krijgt, zullen (sociale) platformen en devices de primaire contactpunten voor consumenten worden. Dit zorgt voor een radicaal veranderende rol van de off- en online retailer,” zegt Smit. “Er zullen nieuwe business modellen ontstaan, waarbij het de vraag is welke rol hij kan én wil vervullen. Een voorbeeld kan zijn om de fysieke winkel niet te gebruiken als verkooppunt, maar als proeflokaal.

Vier toekomstscenario’s
De expertgroep Future Touchpoints beschrijft in haar rapport ook vier toekomstscenario’s van touchpoints en de invloed op online aankopen in 2020. Daarnaast geven de experts aanbevelingen voor (online) retailers om al in 2014 in te kunnen spelen op deze scenario’s.

[Afbeelding: © senoldo – Fotolia.com]

...

Verder lezen over Online Shop

Ook bekende webshops kunnen je oplichten tijdens Black Friday

Waar rook is, is vuur, en in dit geval: waar de massa is, daar zijn de oplichters. En die Black Friday-oplichters zijn soms gewoon de shops die je kent. Zo zit dat.

Cybercrime25.11.2024

Ook bekende webshops kunnen je oplichten tijdens Black Friday

Amazon komt met zijn eigen Temu-killer

Nu komt er al veel uit China wat je op Amazon ziet, maar hierbij gaat het echt om spotgoedkope dingen zoals je die ook kent van Temu en Shein.

Online14.11.2024

Amazon komt met zijn eigen Temu-killer

In aanloop naar de feestdagen komt Sendcloud met WhatsApp Tracking

Met de feestdagen in aantocht bereiden veel webshops zich inmiddels voor op de jaarlijkse golf van online bestellingen. De bekende vraag ‘Waar blijft mijn pakketje?’ blijft dan niet uit. Om dergelijke leveringsvragen beter te managen, introduceert Sendcloud nu WhatsApp Tracking. Deze nieuwe feature helpt niet alleen om het aantal klantvragen te verminderen, maar verhoogt ook de klanttevredenheid.

Online14.11.2024

In aanloop naar de feestdagen komt Sendcloud met WhatsApp Tracking

EU-toezichthouders eisen dat Temu zich aan de regels houdt

De webwinkel Temu moet de komende tijd heel duidelijk gaan aantonen dat het zich aan de consumentenregels van hier houdt.

Online08.11.2024

EU-toezichthouders eisen dat Temu zich aan de regels houdt

Eerst checken, dan bestellen: Klik niet meteen op die bestelknop!

We gaan in sneltreinvaart richting de feestdagen. Black Friday, Cyber Monday, Sinterklaas en Kerstmis volgen elkaar in rap tempo op. En dus gaan we ook met zijn allen weer op zoek naar de leukste cadeaus en scherpste aanbiedingen. Maar daar spelen ook kwaadwillenden slim op in. En dus komt Autoriteit Consument & Markt nu alvast met een waarschuwing voor onbetrouwbare webshops in aanloop naar de feestdagen.

Online31.10.2024

Eerst checken, dan bestellen: Klik niet meteen op die bestelknop!

Nieuwe campagne tegen onbetrouwbare webshops
Is de kassaloze supermarkt mislukt?

Albert Heijn had ooit een kassaloze AH To Go en al was dat een experiment, kunnen we stellen dat de kassaloze supermarkt niet werkt. 

Technology08.10.2024

Is de kassaloze supermarkt mislukt?

Heb je een webwinkel, let dan goed op hoe je knoppen heten

Hoe heten de knoppen op jouw webwinkel? Dat kan veel uitmaken in het consumentenrecht.

Online07.10.2024

Heb je een webwinkel, let dan goed op hoe je knoppen heten

Dit is het verschil tussen Riverty en Klarna

Achteraf betalen bij een webshop kan heel handig zijn, bijvoorbeeld met Riverty of Klarna. Wat zijn de verschillen en de risico's?

Online24.09.2024

Dit is het verschil tussen Riverty en Klarna