wehkamp.nl lanceert geheel nieuwe website

Vorig artikel Volgend artikel

Eerder deze week lanceerde wehkamp een geheel nieuwe website met een online magazine. Verder breiden ze ook het assortiment uit met een aantal verschillende initiatieven: het 'Only for you' en 'Colour for you' platform met door stylisten samengestelde collecties die slechts enkele weken beschikbaar zijn. Wehkamp zegt met deze innovaties in te spelen op de behoefte van consumenten aan inspiratie, gemak en exclusieve, persoonlijke producten voor een betaalbare prijs.

wehkamp.nl lanceert geheel nieuwe website

Website
Niet alleen de ‘voorkant’ van de website is nieuw, ook werden de complete technische systemen aan de ‘achterkant’ van de website, die er onder andere voor zorgen dat de site sneller laadt, vernieuwd. Het online warenhuis kreeg hiermee een nieuw ‘onderkomen’ voor ruim 180.000 producten. Aan het ontwerp van de nieuwe site werd meer dan een jaar gewerkt. Jaarlijks bezoeken meer dan 122 miljoen mensen de website, om rond te kijken en te shoppen.

Responsive
Daarnaast is de nieuwe site ook toegespitst op het gebruiksgemak op tablets waarop met ‘touch’ wordt genavigeerd: de knoppen zijn groter en de afstand tussen de woorden is verruimd. Verder is de site ‘responsive’ gemaakt, waarbij de weergave zich automatisch aanpast aan de schermafmetingen van het (mobiele) apparaat waarop de site wordt getoond. “Of een consument de site nu thuis bekijkt op zijn desktop, of onderweg op telefoon of tablet, overal krijgt hij dezelfde wehkamp.nl beleving”, aldus Alexander van Slooten, Marketing Director bij wehkamp.

Look & feel
De nieuwe look & feel van de site, waarbij video een belangrijk element is. Deze zorgt voor een inspirerende winkelbeleving. Zo wordt op de homepage direct een fullscreen video getoond en zijn bij steeds meer modeproducten 360'-modelvideo's toegevoegd aan de statische beelden. Hierbij krijgt de consument op een toegankelijke en snelle wijze informatie over onder andere de lengte en de pasvorm van een kledingstuk. 

e-magazine: inspireren en adviseren
Met de lancering van de nieuwe website, presenteert wehkamp ook een online magazine vol trends, inspiratie en advies. De Nederlandse vrouw laat zich bij haar kledingkeuze graag inspireren door de nieuwste trends, maar vindt het daarbij wel lastig om deze trends door te vertalen naar haar eigen kledingkast. Het nieuwe magazine wil daarom de Nederlandse consument inspireren en helpen bij het maken van hun persoonlijke kledingkeuze. Het magazine informeert over de laatste trends, toont hoe je de trend kunt dragen en combineren met je eigen kledingkast. Het magazine brengt twee werelden samen: die van inspirerende content en van online gemak en snelheid.

001_cover2

Voor de ontwikkeling en realisatie van het e-magazine werd een eigen redactieteam aangenomen, en dat staat onder leiding van Puck Landewe. Puck is oprichter en eindredacteur van het internationale modemagazine ‘Prestage’. Puck: “Met het nieuwe e-magazine wil ik vrouwen inspireren om hun eigen look te creëren, passend bij hun eigen stijl, figuur en smaak”.

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies