De redactie van Dutchcowboys is te bereiken via redactie@dutchcowboys.nl
Telemarketing of direct marketing wordt internationaal gezien als de meest irritante vorm van marketing. Dat blijkt uit onderzoek van GMI onder 20.000 consumenten in 20 landen.
Van de diverse vormen van direct marketing haten consumenten telefonische marketing nog het meest. In Japan is dat het geval bij 73% van de ondervraagden, in Canada bij 70%, in Duitsland bij 69%, in het Verenigd Koninkrijk (VK) bij 66%, in de VS bij 64% en in Frankrijk bij 54%.
De tweede plaats op de ranglijst van meest irritante marketingvormen neemt “pop-up reclame” op internet in. Pop-ups werden genoemd door 27% van de Amerikaanse, 25% van de Franse, 24% van de Canadese, 18% van de Duitse en 9% van de Britse respondenten.
In Rusland is marketing via mobiele telefoons het minst populair. De Chinezen hebben er een hekel aan op straat aangesproken te worden. Direct mail scoorde in de meeste landen minder slecht dan direct marketing. Slechts 2% van de ondervraagden in het VK en Duitsland noemde direct mail als irritante reclamevorm, 5% in de VS, 9% in China, 3% in Japan, 4% in Frankrijk en minder dan 1% in Canada.
Bron : (Direct Marketing)
Verder lezen over Reclame
Advertising08.12.2024
Dit zijn de leukste kerstcommercials van 2024
Advertising27.11.2024
Kerstcommercials worden kerstfilms waarbij je spullen koopt via je tv
Advertising06.11.2024
Mag er straks nog wel reclame worden gemaakt voor vliegen?
Advertising22.07.2024
Ster Gouden Loeki voor goede doelen: de eerste genomineerden
Entertainment13.05.2024
Ook NLZIET komt met een goedkoper abonnement met reclame
Gadgets10.05.2024
Apple: ‘Sorry voor onze smakeloze reclamespot voor de iPad’
Advertising26.04.2024
YouTube wil straks ook reclame laten zien als je pauzeert
Nieuws05.02.2024