Jeroen is al meer dan 15 jaar betrokken bij Dutchcowboys. Voornamelijk als digital content creator. En dan voor alle titels van The Blogidea Factory. Liefhebber van advertising, entertainment, tech, gadgets, en eigenlijk alles online.
Pop-up advertenties, oplichting via loterijen en andere advertentiesoorten onderbreken niet alleen de doorstroom van informatie op het internet. Respondenten van een onlangs ingevulde enquête over irritante advertenties lieten weten dat dat ze er ook een slaaptekort door krijgen en dat ze niet meer toekomen aan de activiteiten die ze eigenlijk van plan waren op de computer. Ondanks deze feiten gaf 60 procent van de Amerikanen aan dat ze tv-commercials irritanter vinden dan internetadvertenties.
Het nieuwe medium internet is wel enorm in opkomst. 55 procent van de Amerikanen is van mening dat advertenties in hun mailbox best wel irritant zijn en 37 procent irriteert zich aan reclame via sociale netwerksites. Dit zijn de meest voorkomende soorten:
Pop-up advertenties: 70%
Loterij oplichtingen: 70%
Advertenties voor mannen: 66%
E-mails van afgetreden Afrikaanse leiders die om geld vragen: 64%
Advertenties voor producten en diensten die men niet nodig heeft: 58%
Advertenties voor vrouwen: 54%
Onderstaande infographic van onderzoeksbureau InsightsOne toont meer informatie over irritante advertenties.
Verder lezen over Internet
Online25.04.2024
Reddit pakt zijn app aan: meer focus op reacties
Online16.04.2024
Nike komt met een 404 Error-schoen voor nerds
Nieuws11.04.2024
Steeds meer mensen twijfelen aan de waarheid van online informatie
Online18.03.2024
Digitaal mijmeren: Zullen AI’s op het internet op enig moment ontwaken?
Mogelijk ontwikkelen AI's een vorm van gedecentraliseerd interactiviteitsbewustzijnOnline19.01.2024
Op deze website spenderen mensen de meeste tijd
Online28.12.2023
Hoe Google in 2024 strijdt tegen third party cookies
Online25.12.2023
Tijdmachine: CU2 was hoe we leerden HTML’en
Online19.12.2023