De redactie van Dutchcowboys is te bereiken via redactie@dutchcowboys.nl
Kranten hebben het zwaar te verduren, minder abonnees, teruglopende oplagen. Krantenbedrijven moeten dus meer doen dan alleen een krant drukken. Ze moeten samenwerken met andere media zoals radio en televisie.
Alleen dan kunnen jongeren worden bereikt en kunnen kranten zich overeind houden, aldus Pieter Broertjes, hoofdredacteur van de Volkskrant. ‘Het trage en ietwat ouderwetse krantenbedrijf moet een swingend multimediabedrijf worden of een enkeltje nemen naar het Persmuseum’.
Het is de vraag of de traditionele krant nog jongeren bereikt. Volgens het CPB besteden jongeren van 12 tot 19 jaar nog maar één minuut per dag aan het lezen van een krant. Wellicht kan PCM een voorbeeld nemen aan nu.nl. Deze uitgever heeft totaal geen probleem met het bereiken van jongeren! (lees meer op zibb.nl)
Verder lezen over NU.nl
Mobile07.05.2013
NU.nl lanceert vernieuwde smartphone en tablet app voor Android
Mobile06.12.2012
Mobiele inspirator: Brechtje de Leij [interview]
Mobile22.11.2012
Herlancering NU.nl apps succesvol
Social Media01.09.2011
Een Social TV gids voor de iPad
Online27.07.2011
Nu.nl scoort goed op het web, mobiel en tablet
Online07.06.2011
Vernieuwde website Nu.nl
Social Media26.05.2010
NuLive geeft overzicht belangrijk twitternieuws
Online26.06.2009
Historisch fotoplatform van Nu.nl
Verder lezen over Televisie
Technology06.09.2024
Philips TV viert 20 jaar Ambilight
Video29.08.2024
Een tv-programma opnemen? Ziggo gooit er een reclameblok voor
Gadgets06.08.2024
Google introduceert opvolger van de Chromecast: Google TV Streamer
Gadgets23.07.2024
De nieuwe Chromecast is bijna tegenovergestelde van oude
Entertainment18.07.2024
Viaplay zakt dieper weg: minder abonnees en minder omzet
Media02.07.2024
Ook het EK 2028 zie je bij de NOS
Technology29.05.2024
5 redenen om juist nu een Ambilight TV te kopen
Entertainment14.05.2024