![new dc](https://dutchcowboys.nl/wp-content/uploads/2024/04/cropped-logo-new-dc-100x100.png)
De redactie van Dutchcowboys is te bereiken via redactie@dutchcowboys.nl
Kranten hebben het zwaar te verduren, minder abonnees, teruglopende oplagen. Krantenbedrijven moeten dus meer doen dan alleen een krant drukken. Ze moeten samenwerken met andere media zoals radio en televisie.
Alleen dan kunnen jongeren worden bereikt en kunnen kranten zich overeind houden, aldus Pieter Broertjes, hoofdredacteur van de Volkskrant. ‘Het trage en ietwat ouderwetse krantenbedrijf moet een swingend multimediabedrijf worden of een enkeltje nemen naar het Persmuseum’.
Het is de vraag of de traditionele krant nog jongeren bereikt. Volgens het CPB besteden jongeren van 12 tot 19 jaar nog maar één minuut per dag aan het lezen van een krant. Wellicht kan PCM een voorbeeld nemen aan nu.nl. Deze uitgever heeft totaal geen probleem met het bereiken van jongeren! (lees meer op zibb.nl)
De redactie van Dutchcowboys is te bereiken via redactie@dutchcowboys.nl
Verder lezen over NU.nl
Mobile07.05.2013
Mobile06.12.2012
Mobile22.11.2012
Social Media01.09.2011
Online27.07.2011
Online07.06.2011
Social Media26.05.2010
Online26.06.2009
Verder lezen over Televisie
Gadgets23.07.2024
Entertainment18.07.2024
Media02.07.2024
Technology29.05.2024
Entertainment14.05.2024
Technology10.05.2024
Entertainment28.03.2024
Gadgets15.03.2024