Half miljoen bestellingen tijdens feestdagen niet op tijd geleverd

Vorig artikel Volgend artikel
Half miljoen bestellingen tijdens feestdagen niet op tijd geleverd

Volgens onderzoek van Q&A zijn er tijdens de feestdagen meer dan 500.000 bestellingen niet op tijd geleverd. De online aankopen die bestemd waren voor Sinterklaas en Kerstmis zijn hiermee vaker dan vorig jaar niet op tijd geleverd door webwinkels.

Met Sinterklaas zijn 6,4% van de online bestellingen te laat geleverd. Met Kerst geldt dit zelfs voor 7,1% van de online bestellingen. Het onderzoek naar levering van bestellingen is rond de feestdagen uitgevoerd.

In totaal gaat het dus om meer dan 500.000 bestellingen die (door schuld van webwinkels) niet op tijd bij de consument terecht zijn gekomen. Blijkbaar was er toch de nodige moeite om de bezorgdiensten goed aan te laten sluiten op de explosieve vraag tijdens de  decembermaand.

Het totaal aantal online bestellingen voor de feestdagen lag in 2012 op hetzelfde niveau als in 2011.

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies