De beste jonge ondernemers van 2012: Bernd Damme en Steijn Pelle

Vorig artikel Volgend artikel

Ondernemersblad Sprout heeft Bernd Damme (22) en Steijn Pelle (23) uitgeroepen tot beste jonge ondernemers van 2012. De twee compagnons van Cravatta Pelliano, die al aan hun tweede bedrijf werken, namen de prijs afgelopen vrijdag in ontvangst.

Samen hebben ze Cravatta Pelliano in 2011 opgezet. Via een webwinkel, retailers en pop-upstore verkopen ze gehaakte Italiaanse stropdassen van eigen ontwerp, en binnenkort ook pochets, vlinderdassen, sjaals en colberts. "Damme en Pelle zijn rasechte ondernemers, ze zien overal manieren om geld te verdienen en samenwerkingen aan te gaan. Weinig anderen zouden een handel in gehaakte stropdassen zo kunnen uitbouwen," aldus Ewald Smits, jurylid en hoofdredacteur Sprout.

Damme en Pelle zijn allebei al een aantal jaar bezig met ondernemen; Damme had eerder succes met Eyewear.nl en Pelle met ELF Entertainment. 

De beste jonge ondernemers van 2012: Bernd Damme en Steijn Pelle

Daarnaast zetten ze zich ook in voor het stimuleren van jong ondernemerschap in Nederland met de stichting Young Entrepreneurial Sagamores. De afgelopen twee jaar zijn ze daarvoor veel in gesprek geweest met universiteiten en hogescholen, en werken ze met Maxime Verhagen en zijn achterban aan betere regelgeving voor startende en studerende ondernemers.

Publieksprijs
Naast de juryprijs is er dit jaar voor het eerst een publieksprijs uitgereikt. Die prijs gaat naar de ondernemer achter NewRensponse: Nick van Beers (18). Hij wist in een week tijd 2.482 stemmen bij elkaar te krijgen, en steunde daarmee het goede doel. Voor iedere stem geeft het bedrijf 25 cent aan Pink Ribbon.

De prijs voor de beste jonge ondernemer van het jaar maakt onderdeel uit van de 25 onder de 25-lijst die Sprout ieder jaar samenstelt met de meest veelbelovende ondernemers onder de 25 jaar. Het is alweer de 7e keer dat deze lijst wordt samengesteld. Jonge ondernemers kunnen zichzelf aanmelden voor de lijst, waaruit geselecteerd wordt op basis van succesfactoren (omzet, personeel, klanten) en ondernemerschap (ambitie, creativiteit, innovativiteit).

Jeroen de Hooge

Jeroen is al meer dan 15 jaar betrokken bij Dutchcowboys. Voornamelijk als digital content creator. En dan voor alle titels van The Blogidea Factory. Behalve...

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies