De redactie van Dutchcowboys is te bereiken via redactie@dutchcowboys.nl
Spotify en Coca-Cola hebben bekend gemaakt een veelzijdig strategisch partnerschap aan te gaan. Hiermee wordt de wereldwijde grootte en het bereik van Coca-Cola gecombineerd met Spotify’s muziek technologie platform. Deze samenwerking biedt fans de mogelijkheid om nieuwe muziek te ontdekken, wereldwijd contact te zoeken met andere muziek liefhebbers en ervaringen te delen met vrienden, zowel online als offline.
“Coca-Cola is het meest erkende en gerespecteerde merk ter wereld en we zijn er trots op om hun muziekpartner te zijn,” aldus Daniel Ek, oprichter en CEO van Spotify. “Spotify en Coca-Cola geloven beiden dat muziek, technologie en creativiteit mensen over de hele wereld kan verbinden.“
“Bij Coca-Cola weten we al lang dat muziek de kracht heeft om mensen over de hele wereld te verbinden,” zegt Joe Belliotti, Directeur Global Entertainment Marketing, The Coca-Cola Company. “Door het versterken van onze activering met Coca-Cola Music, zijn we enthousiast over het innovatieve muziek technologieplatform dat is gemaakt door Spotify en de mogelijkheid biedt om wereldwijd een muzieknetwerk te creëren. De mogelijkheden van deze samenwerking zijn oneindig.“
De voorwaarden van de overeenkomst behelzen dat Spotify de belangrijkste onderliggende technologie is voor Coca-Cola Music wereldwijd. Hiermee wordt de missie van het merk ondersteund om de consument universele toegang tot muziek te geven. Daarnaast integreert Coca-Cola Spotify in zijn Facebook-aanwezigheid en tijdlijn voor een naadloze sociale muziekervaring. Om een sociaal netwerk te creëren dat miljoenen consumenten bereikt en over de hele wereld met elkaar verbindt, kan het partnerschap leunen op de bestaande relatie van Spotify met Facebook en het Coca-Cola Facebook publiek van meer dan 41 miljoen fans.
In de 126 jaar geschiedenis heeft muziek altijd een belangrijke rol gespeeld in hoe Coca-Cola relaties met tieners opbouwde en onderhield. Van een branded bladmuziek eind 19e eeuw, tot sponsoring van radioshows voor de creatie van themamuziek voor de marketingprogramma’s van het merk rondom internationale sportevenementen zoals de Olympische Spelen en het WK voetbal. Door de nieuwe technologie, die het mogelijk maakt om wereldwijd toegang te hebben tot muziek en dit te kunnen delen, heeft Coca-Cola de activering van de muziekprogramma’s de afgelopen jaren kunnen versnellen.
Het ondersteunen van die erfenis zal een belangrijk aandachtspunt voor Coca-Cola zijn in 2013 om daarna fans over de hele wereld te verbinden en universele toegang tot muziek te geven. Onder de voorwaarden van de nieuwe overeenkomst verzorgen Spotify en Coca-Cola als wereldwijde partners in 2013 deze nieuwe campagne, die later dit jaar wordt uitgerold.
Verder lezen over Coca-Cola
Coffee corner08.02.2024
The Undrinkable Can een blikje Cola wat je niet kunt opdrinken
Metaverse05.04.2022
Coca Cola maakt op bijzondere wijze entree in metaverse
Cola met een Byte?Marketing17.06.2021
Bottlegate op EK: voetballers boycotten Coca-Cola en Heineken
Wat is er aan de hand?Nieuws29.01.2021
Coca-Cola: hoe zit het nou met dat geheime ingrediënt?
Nieuws08.10.2019
Coca-Cola introduceert fles gemaakt van oceaanplastic
Marketing06.06.2019
Niet recyclen? Dan hoef je ook geen Coca-Cola te drinken!
Marketing13.07.2017
Coco-Cola realiseert de hoogste mediawaarde
van de top 20 foodmerkenCoffee corner07.03.2017
Coca-Cola en Coca-Cola Zero koken: je schrikt van het resultaat
Verder lezen over Muziek
Entertainment09.12.2024
Nieuwe AI Kersthit: ‘Christmas With You There’
Entertainment05.12.2024
5 redenen waarom Spotify Wrapped een teleurstelling is
Online27.11.2024
Spotify laat je nu veel langer terugkijken wat je luisterde
Media21.11.2024
Wanneer komt Spotify Wrapped 2024 uit?
Online20.11.2024
Shazam heeft al 100 miljard nummers voor ons opgezocht
Entertainment15.11.2024
De biopic van zanger Robbie Williams gaat over een aap
Gaming15.10.2024
PlayStation: The Concert volgend jaar in Ziggo Dome
Artificial Intelligence03.10.2024
Snoop Doggs nieuwe videoclip is volledig AI: oordeel zelf
Verder lezen over Spotify
Entertainment09.12.2024
Nieuwe AI Kersthit: ‘Christmas With You There’
Entertainment07.12.2024
Wrapped: dit zijn 10 jaarlijstjes zoals Spotify Wrapped
Entertainment05.12.2024
5 redenen waarom Spotify Wrapped een teleurstelling is
Online04.12.2024
Spotify Wrapped 2024 is live: zo kom je er
Online27.11.2024
Spotify laat je nu veel langer terugkijken wat je luisterde
Media21.11.2024
Wanneer komt Spotify Wrapped 2024 uit?
Video15.11.2024
Je kunt binnenkort makkelijker geld verdienen op Spotify
Gadgets13.11.2024