Online30.03.2012

Farid Tabarki wint Trendwatcher of the Year Awards 2012


farid-tabarki-wint-trendwatcher-of-the-y.jpg
farid-tabarki-wint-trendwatcher-of-the-y.jpg

Gisterenavond zijn in Amsterdam de Trendwatcher of the Year Awards (TWOTY Awards) uitgereikt aan trendexperts in tien verschillende categorieën. De belangrijkste prijs, die voor de hoofdcategorie Trendwatcher of the Year, ging naar Farid Tabarki (1976), de oprichter van Studio Zeitgeist.

Met dit bureau onderzoekt Tabarki de tijdgeest op lokaal, nationaal en Europees niveau en voert hij projecten uit op thema’s als social media, decentralisatie en maatschappelijk verantwoord ondernemen. “Farid Tabarki heeft deze prijs gewonnen. Hij staat voor kwaliteit en transparantie en ondanks de serieuze materie slaagt hij erin om vlot en geestig te zijn. Tabarki is een duidelijke winnaar”, aldus het juryrapport.

De TWOTY Awards zijn in het leven geroepen door Andrea Wiegman, oprichter van trendplatform Second Sight, die met de awards beoogt het vakgebied trendwatching en trendforecasting nog meer onder de aandacht te brengen. Wiegman : “De winnaars van deze prijzen worden beloond voor hun werk dat vaak een enorme, maatschappelijke impact heeft, omdat zij als voorlopers en pioniers de weg naar de toekomst weten aan te wijzen“.

Farid Tabarki slaagt erin om ondanks de serieuze materie geestig en vlot te zijn. Hij maakt indruk met zijn mix van klanten en zijn brede internationale oriëntatie. Tabarki is de duidelijke winnaar van dit jaar te midden van een veld met sterke en diverse concurrentie”, aldus het rapport van de jury, die werd voorgezeten door Peter van Gorsel. Andere winnaars waren Robbert Dijkgraaf in de categorie Trendsetter, Boris Veldhuijzen van Zanten in de categorie Technology en Barbara Putman Cramer als Upcoming Talent.

Alle winnaars van de TWOTY Awards 2012 per categorie:

Trendwatcher of the Year 2012: Farid Tabarki
Upcoming Talent: Barbara Putman Cramer
Food: Samuel Levie
Technology: Boris Veldhuijzen van Zanten
Fashion/Design: Christine Boland
Youth: Ingeborg Bruinewoud
Trendsetter: Robbert Dijkgraaf
Trend Agency: BLOOM
Trendimplementation: 3D Bioprinter
TWOTY please help me 2012: KPN

...

Verder lezen over Trends

Wat kunnen we verwachten van Google’s ‘Year in Search 2024’?

Elk jaar publiceert Google een overzicht van de meest trending zoekopdrachten wereldwijd, beter bekend als de "Year in Search" (voorheen Zeitgeist). Dit rapport geeft inzicht in de onderwerpen die mensen het afgelopen jaar het meest bezighielden.

Search03.12.2024

Wat kunnen we verwachten van Google’s ‘Year in Search 2024’?

Dit zijn volgens Booking.com dé reistrends voor Nederlanders in 2025

Terwijl de wereld om ons heen snel verandert, van wereldwijde verkiezingen tot razendsnelle AI-ontwikkelingen en stijgende kosten, wordt de drang om te ontsnappen sterker dan ooit. Toch willen reizigers zich niet zomaar afsluiten, blijkt uit onderzoek van Booking.com; in plaats daarvan zoeken ze juist naar diepere verbindingen, betekenisvolle ervaringen en avonturen die hen laten herontdekken wat reizen voor hen betekent. Nederlanders omarmen daarbij unieke reistrends die we in 2025 steeds vaker gaan zien.

Online26.11.2024

Dit zijn volgens Booking.com dé reistrends voor Nederlanders in 2025

Dit zijn de interieurtrends van dit najaar

Een nieuw seizoen breekt aan en misschien denk je alweer aan het neerzetten van de kerstboom. De zomer laten we achter ons en we zitten meer binnen. Waarom dan tegen een oud interieur aankijken? Dit zijn de interieurtrends van dit najaar.

Lifestyle28.10.2024

Dit zijn de interieurtrends van dit najaar

Dit was het VINT Symposium van 2024

Voor de 30e keer was er het VINT Symposium in het Spant! te Bussum. Dit jaar stond het thema 'Echt Slim' centraal, wat een interessant perspectief bood op de rol van intelligentie in technologie. Elk jaar biedt het symposium de kans om nieuwe technologische trends en inzichten te verkennen, en dit jaar was geen uitzondering.

Events04.07.2024

Dit was het VINT Symposium van 2024

met als thema 'Echt Slim'
​Waarom Barbie-nummer I’m Just Ken zo’n internethype is

“Het lijkt niet uit te maken wat ik doe. Ik ben altijd nummer twee. Niemand weet hoe hard ik het geprobeerd heb. Ik heb gevoelens die ik niet kan uitleggen. Ik word er gek van.” Je zou het niet zeggen, maar dit zijn...

Entertainment27.02.2024

​Waarom Barbie-nummer I’m Just Ken zo’n internethype is

​Dit googelden we het meest in 2023: Oppenheimer en Rob de Nijs

Google heeft bekendgemaakt welke woorden we nou het meest googelden en dat biedt een verrassende uitkomst op sommige vlakken. In Nederland hielden we ons vooral bezig met het overlijden van Matthew Perry, maar ook zanger...

Search11.12.2023

​Dit googelden we het meest in 2023: Oppenheimer en Rob de Nijs

Google Trends: PVV grootste partij in acht provincies

Een dag voor de verkiezingen stijgen GroenLinks-PvdA en met name de PVV plots hard in de peilingen. Volgens Google Trends, een belangrijke indicator voor welke onderwerpen in de samenleving leven, is de PVV in acht van d...

Search21.11.2023

Google Trends: PVV grootste partij in acht provincies

​Dit zijn de trends voor herenpakken in 2023

Ben je op zoek naar een mooi pak waarmee je nog jaren kunt doen? Je hoeft je natuurlijk niet te laten verleiden door de trends van dit moment, maar aan de andere kant, waarom niet? Het voordeel is dat trends in pakken va...

Lifestyle16.02.2023

​Dit zijn de trends voor herenpakken in 2023