Bol.com overgenomen door Ahold

Vorig artikel Volgend artikel

Vandaag is bekend geworden dat Ahold Bol.com heeft overgenomen voor € 350 miljoen. In 2011 draaide Bol.com een omzet van € 355 miljoen met de verkoop van onder andere boeken, entertainment, electronica en speelgoed. Van alle Nederlanders die in 2011 een artikel online kochten, is ongeveer de helft al klant bij Bol.com. Voor Ahold een strategische beslissing, gericht op groei en verbreding van het aanbod.

Algemeen Directeur van Bol.com Daniel Ropers ziet vooral veel voordelen voor de consument: "Wij willen klanten de beste winkelervaring bieden in Nederland en België. Daar werken we sinds onze oprichting elke dag aan, en we bruisen van de ideeën om onze winkel nóg completer, beter en inspirerender te maken. Ik ben zeer enthousiast over deze combinatie die nieuwe voordelen zal gaan bieden voor de klant, terwijl onze eigen stijl en identiteit gehandhaafd blijven. We zijn Cyrte Investments en NPM Capital zeer dankbaar voor de steun de afgelopen jaren."  

Bol.com overgenomen door Ahold

Dick Boer, CEO van Ahold: "Wij verwelkomen bol.com in onze familie van sterke retailmerken. Bol.com biedt ons het platform, de schaal en de expertise die we nodig hebben om onze groei in online retailing te versnellen. De operationele kracht in non-food van bol.com zal leiden tot een aanzienlijke uitbreiding van onze online aanwezigheid, naast het bestaande aanbod van albert.nl. Gezamenlijk zullen we klanten nog meer keuze, gemak en voordeel kunnen bieden."

Ahold heeft op dit moment vier grote retailmerken: Albert Heijn, Etos, Gall & Gall en albert.nl. Bol.com wordt de vijfde in die rij, overigens onder dezelfde leiding.

Klanten van Bol.com zijn al per e-mail geinformeerd over de overname.  

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies