De redactie van Dutchcowboys is te bereiken via redactie@dutchcowboys.nl
Samen met T-Mobile ging Brandfighters op zoek naar hét creatief talent van Nederland (#CTOTY). Een Post-it creatie van ruim 12.000 stuks op het hoofdkantoor van T-Mobile was de kickoff van de zoektocht. Op het platform Ideafighters kreeg creatief talent de kans zichzelf te bewijzen door een concept te bedenken voor een sympathieke online campagne. Doel van de campagne: meer bekendheid creëren voor het partnership tussen T-Mobile en War Child.
Gebroeders Janssen zijn CTOTY! Vanuit bijna 100 inzendingen werd uiteindelijk een top 5 bepaalt door T-Mobile. Op www.ideafighters.nl mocht het publiek op hun favoriete idee stemmen. Hun oordeel telde voor de helft mee. De overige 50% werd door een vakjury bepaalt, waaraan de finalisten hun concepten mochten pitchen. De jury bestond uit Bianca Driessen (communicatiemanager T-Mobile), Ellen Kooij (hoofd marketing War Child), Astrid Groeneweegen (partner en strategy director Boondoggle Amsterdam), Stan van Zon (creative director Etcetera) en Astrid Prummel (adjunct-hoofdredacteur Adformatie en hoofdredacteur Creatie). Op dit finale event, dat gisteren op het hoofdkantoor van T-Mobile plaatsvond, kwam het duo Bas en Koen Janssen als beste uit de bus. Zij mogen zich nu met trots Creative Talent of the Year 2011 noemen!
Punten scoren bij je vrienden
Hun concept draait om het inzichtelijk en laagdrempelig maken van doneren. Geen nietszeggende geldbedragen, maar tastbare producten. In plaats van een bedrag, doneer je bijvoorbeeld lesmateriaal, verf of een voetbal. En daar scoor je bij je vrienden wel punten mee! Hiermee werd een direct een goede koppeling naar het sociale verspreiden gemaakt.
Voor de jury was het een pittige klus om een terechte winnaar te bepalen. De vijf ideeën hadden allemaal potentie en vooral de nummer 1 en 2 lagen dicht bij elkaar. De vakjury roemde het winnende idee als slim doordacht, gekoppeld aan belgedrag/T-Mobile, laagdrempelig en ook inhoudelijk van alle kanten rond en kloppend.
Wil je het winnende idee bekijken of zelf ook eens je creativiteit uiten? Ga dan snel naar de website of reageer op Twitter met #CTOTY.
Verder lezen over Creativiteit
Entertainment04.12.2024
Disneyland Paris komt met nieuwe avondshow: Disney Tales of Magic
Met ook Disney Music FestivalTechnology19.06.2024
Google toont nieuwe AI-tools voor marketing en creatie tijdens Cannes Lions Festival
Video12.06.2024
YouTube laat creators nu meerdere thumbnails testen
Online26.03.2024
5 voorbeelden van OpenAI’s Sora die je zullen verwonderen
Media22.03.2023
Havas+Lemz breidt uit met Havas Play
"Voor elk merk het juiste speelveld"Events10.02.2023
Begin vast te tekenen: WK doodlen dit jaar in Amsterdam
Technology26.12.2022
Kunstenaars protesteren op social media tegen werkinpikker AI
Online15.08.2022
6 AI-websites om je leven en werk veel makkelijker te maken
Verder lezen over Odido
Gadgets01.08.2024
De OPPO Pad Neo is nu verkrijgbaar in Nederland
in samenwerking met OdidoOnline29.11.2023
Hier kon je op wachten: Odido komt ook met multi-gigabit glasvezel
Na KPN en Delta kon die andere grote glasvezelprovider niet achterblijvenMobile05.09.2023
T-Mobile is niet meer: heet nu Odido
En gaat vol op de klantDC Business04.04.2023
Alles wat je moet weten over SD-WAN
DC Business20.03.2023
Fietsen kan veiliger met deze IoT-oplossing
Mobile01.03.2023
Nederland heeft drie van ’s werelds beste mobiele netwerken
Soms is het fijn om en klein land te zijnMedia02.02.2023
Must see: De Samsung Galaxy S23 augmented reality experience
Mobile01.01.2023