Online31.10.2011

Internet levert de grootste Return-On-Investment


internet-levert-de-grootste-return-on-in.jpg
internet-levert-de-grootste-return-on-in.jpg

Van alle media garandeert een televisiereclame nog steeds het grootste bereik, maar de return-on-investment ligt daarbij toch lager dan bij online platformen. Zo blijkt uit een Brits onderzoek van de bureaus GfK en Kantar Worldpanel naar crossmedia-campagnes van een aantal producenten van consumptiegoederen. Er wordt aan toegevoegd dat het internet op het gebied van bereik inmiddels een belangrijke concurrent vormt van de gedrukte media en buitenreclame.

Uit het onderzoek blijkt dat televisiecampagnes 73% van de online consumenten bereiken,” aldus Online Media Daily. “De gedrukte pers haalt een score van 39%, terwijl outdoor een eindresultaat van 28,7% laat optekenen. Online reclame haalt een bereik van 33,5%, waarbij display een score van 28,8% laat optekenen, gevolgd door video (11,3%) en zoekopdrachten (2,3%).

Op het gebied van return-on-investment laat het internet in het onderzoek een score van 9% optekenen, gevolgd door gedrukte media (8%), televisie (7%) en outdoor (6%). Uit het onderzoek blijkt ook dat digitale campagnes ook een belangrijk bereik realiseren bij consumenten die niet aan televisie-reclame worden blootgesteld. “Minstens 25% van de consumenten die minstens één online reclame hebben gezien, worden nooit blootgesteld aan de begeleidende televisiespot,” voeren de onderzoekers aan. Via

Verder lezen over Internet

Nike komt met een 404 Error-schoen voor nerds

Iedereen kent de Error 404 wel, maar zou je er ook schoenen van aandoen? Natuurlijk, het is herkenbaar en het zal zeker wat mensen aan het lachen maken. Plus, het zijn Nike's.

Online16.04.2024

Nike komt met een 404 Error-schoen voor nerds

Steeds meer mensen twijfelen aan de waarheid van online informatie

In 2023 heeft 67 procent van de bevolking van 12 jaar of ouder aangegeven op internet informatie gezien of gelezen te hebben die volgens hen niet waar was, of waarbij ze twijfelden aan de waarheid ervan.

Nieuws11.04.2024

Steeds meer mensen twijfelen aan de waarheid van online informatie

​Digitaal mijmeren: Zullen AI’s op het internet op enig moment ontwaken?

Schandalen als gevolg van ontsporende Artificial Intelligence (AI) zullen de aankomende jaren hoogstwaarschijnlijk een wereldwijd probleem gaan vormen. De uitrol en integratie van AI's binnen online toepassingen zullen n...

Online18.03.2024

​Digitaal mijmeren: Zullen AI’s op het internet op enig moment ontwaken?

Mogelijk ontwikkelen AI's een vorm van gedecentraliseerd interactiviteitsbewustzijn
​Op deze website spenderen mensen de meeste tijd

Heb je enig idee welke website er wereldwijd het meest wordt bezocht? Geen apps, maar website: dat is Google, dat had je vast al verwacht. Maar dat is niet de website waarop mensen de meeste tijd besteden. Het is geen Fa...

Online19.01.2024

​Op deze website spenderen mensen de meeste tijd

​Hoe Google in 2024 strijdt tegen third party cookies

Google doet er steeds meer aan om cookies van derden in zijn browser Chrome uit te roeien. Dat doet het omdat het meent dat de privacy van internetgebruikers hiermee niet voldoende beschermd wordt.

Online28.12.2023

​Hoe Google in 2024 strijdt tegen third party cookies

Tijdmachine: CU2 was hoe we leerden HTML’en

CU2 wordt vaak weggezet als een beetje een kansloze, eerste vorm van social media maar dat is wat ons betreft totaal onterecht. CU2 was juist een heel goede manier om contact te leggen, maar ook om je eerste stappen te z...

Online25.12.2023

Tijdmachine: CU2 was hoe we leerden HTML’en

Glasvezel nu op negen van de tien Nederlandse adressen

Wanneer je de afgelopen jaren door steden en dorpen reed, dan zal het je ongetwijfeld wel een keer opgevallen zijn dat er op veel plekken gegraven werd onder trottoirs en wegen. Tientallen bouwbedrijven hebben zich, en n...

Online19.12.2023

Glasvezel nu op negen van de tien Nederlandse adressen

Alleen in 2023 kwamen er al 1,5 miljoen bij
Bijna 40% van het internetgebruik op basisscholen is niet-educatief

Internetgebruik op basisscholen draagt lang niet altijd bij aan educatie, zo blijkt uit nieuwe gegevens. Anonieme cijfers vanuit de Myndr database bieden een inkijkje in het klassikale online gedrag van basisschoolgroepe...

Online15.12.2023

Bijna 40% van het internetgebruik op basisscholen is niet-educatief

Sociale Media & Games zorgen voor veel afleiding