Obsessed with sound campagne van Philips bereikt 21 miljoen mensen

Vorig artikel Volgend artikel
Obsessed with sound campagne van Philips bereikt 21 miljoen mensen

Volgens Philips heeft de campagne 'Obsessed With Sound', gericht op de UK, 21 miljoen mensen bereikt in slechts een maand tijd. Het idee achter de campagne, met Liam Gallagher (Oasis) als 'sound hero', was om de lancering te promoten van een Philips iPod en iPhone dock serie Philips Fidelio. En tevens een community rondom Philips Sound op te bouwen.

De geïntegreerde campagne, ondersteund door een advertentiecamapgane van 1 miljoen pond, heeft meer dan 20 miljoen mensen bereikt in 4 weken tijd. Daarbij is gebruik gemaakt van social media, TV, online advertising, outdoor en PR.

Hierdoor hebben ze nu meer dan 17.000 likes op Facebook, een community die ze als een investering voor op de lange termijn. Eva Barrett, marketing communicatie director bij Phillips, tegenover NMA: "Phillips audio has been quiet in the UK, so it was all about launching the new products and getting consumers to consider us in the audio space."

"In termen van ROI was Amazon erg effectief voor ons, in het bijzonder het gebruik van de 'deal of the day service' omwille het bereik daarvan in de UK. Dat is vervolgens gecombineerd met social media omdat we een lange termijn relatie op willen bouwen zodat we dit platform in de toekomst kunnen gebruiken om nieuwe producten uit te rollen."

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies