De redactie van Dutchcowboys is te bereiken via redactie@dutchcowboys.nl
Groupon heeft het afgelopen weekend aan alle leden bekend gemaakt wijzigingen te hebben gemaakt in het privacybeleid en de algemene gebruiksvoorwaarden. De belangrijkste wijziging is dat de Groupon App de geo-locatie gegevens van gebruikers gaat bijhouden om de app “more useful” te maken.
In de email naar gebruikers toe legt Groupon uit: “In het kort, als je gebruik maakt van de Groupon mobile app en je staat sharing via jouw telefoon toe, dan kan Groupon Geo-locatie data verzamelen om gerichtere deals aan jou aan te bieden, en voor andere doeleinden die in de “How Groupon Uses Personal Information” sectie staan van de vernieuwde “Privacy Statement“.
De kwestie van het volgen van gebruikers via hun telefoon heeft onlangs geleid tot scherpe kritiek en dan met name om de informatie die verzameld en bewaard wordt door Google en Apple smartphones. Verder vertelde Groupon in de email dat aan de definitie van “personal information” nu ook gewoontes en interesses zijn toegevoegd, en dat ze nu toestemming hebben om deze data met partners te delen.
Is dit een slimme stap met een naderende beursgang?
Verder lezen over Groupon
Online16.08.2019
Groupon gaat meer AI inzetten
Marketing25.08.2014
Groupon lanceert nieuwe Nederlandse website met verbeterde zoekfuncties
Online01.11.2013
Groupon komt met Smartdeals & redesign van homepage
Nieuws26.08.2013
Groupon lanceert ‘deal zoektool’ voor consumenten
Advertising28.03.2013
Fosbury, eenvoudige manier van couponing
Social Media28.02.2013
Groupon steeds dieper in het rood
Online19.02.2013
Groupon gaat dienstverlening dit jaar verbeteren
Online22.01.2013
Groupon stopt met wapen-gerelateerde aanbiedingen
Verder lezen over Privacy
Cybercrime15.04.2024
Bescherm jij je online identiteit wel genoeg?
Online18.03.2024
Digitaal mijmeren: Zullen AI’s op het internet op enig moment ontwaken?
Mogelijk ontwikkelen AI's een vorm van gedecentraliseerd interactiviteitsbewustzijnOnline15.02.2024
Je AI-geliefde is onbetrouwbaar: onveilig en uit op geld
Doe het veiligCybercrime05.02.2024
Consumenten bezuinigen op kosten, maar helaas ook op privacy en security
Online23.01.2024
Erotische datingsites: oplichting als premium verdienmodel
Waarom grijpt de Autoriteit Consument & Markt niet in?Nieuws15.01.2024
Dilan Yesilgoz grootste privacyschender van 2023
Demissionair minister krijgt de Big Brother Award; X en Meta ontvangen expertprijsAdvertising10.01.2024
3 voorspellingen voor de beste privacy-first advertenties in 2024
Mobile07.12.2023