Dominique Dewitte is hoofdredacteur en mede-uitgever van het in Belgie populaire zakenportaal Express.be. Daarnaast is hij schrijver van boeken en publiceert hij als Blogger artikelen op Dutchcowboys.
Terwijl uitgevers al geconfronteerd worden met dalende reclame-inkomsten en lezers moeilijk kunnen overtuigen om te betalen voor online content, worden ze bovendien met een steeds groeiende concurrentie geconfronteerd. Die concurrentie komt immers niet uitsluitend van nieuwsprojecten zoals bijvoorbeeld het Amerikaanse webmagazine The Huffington Post, maar ook steeds meer bedrijven die met eigen gespecialiseerde publicaties op de markt komen. Dat schrijft technologie-specialist Mathew Ingram in het webmagazine Gigaom.
“Naarmate publicatie-technologieën goedkoper worden, raken steeds meer bedrijven overtuigd van de voordelen van eigen uitgaves,” voert Ingram aan. “Bedrijven hebben vaak al een publicatie voor een beperkt publiek, maar door het internet en gratis applicaties kan dat bereik gevoelig worden uitgebreid. Daardoor kunnen deze publicaties in de richting evolueren van de traditionele gespecialiseerde vakbladen.” Ingram zegt dat de grenzen tussen de marketing van merken van de uitgaves van media in de toekomst mogelijk nog verder zullen vervagen.
“Mitch Joel, consulent sociale media, acht het niet onmogelijk dat bedrijven eigen journalisten zullen aanwerven en eigen publicaties op de markt zullen brengen,” schrijft Ingram. “Daarbij zou men volgens Joel mogelijk ook een evolutie kunnen opmerken van marketing-boodschappen naar daadwerkelijke nieuwscontent.” Ingram waarschuwt er wel voor dat die evolutie de lezer zal confronteren met het probleem om de objectiviteit van de content correct in te schatten. Via
Verder lezen over Bedrijven
Startups10.12.2024
5 redenen waarom Nederlandse startups verdwijnen
DC Business09.12.2024
Het belang van teambuilding voor een sterk team
Search22.11.2024
Waarom SEO ook belangrijk is als je een klein bedrijf hebt
Lifestyle20.11.2024
4 dingen om op te letten als je een zaaltje huurt
Technology18.11.2024
Onderzoek: Mkb heeft behoefte aan ondersteuning bij digitalisering
gebrek aan kennis en expertiseNieuws06.11.2024
Mews is het snelst groeiende bedrijf van Nederland in 2024
Winnaar van de Top 250 Golden Scaler AwardDC Business11.10.2024
5 voordelen van een zakelijk postadres voor je bedrijf
DC Business07.10.2024