De redactie van Dutchcowboys is te bereiken via redactie@dutchcowboys.nl
Begin dit jaar lanceerde MediaMonks de online game ‘House of Anubis: The Secrets Within‘ om de start van Nickelodeon’s hit-serie ‘Het Huis Anubis’ te ondersteunen in de Verenigde Staten. Na het succes van de TV serie in veel Europese landen werd besloten om een Amerikaanse versie te maken. Dat de bijpassende online game een hit is, blijkt uit de resultaten: op dit moment spelen ruim 4,5 miljoen kinderen de game en is het spel vandaag door internationale vakgenoten beloond met een Favourite Website Award.
Dat de game naast de grote hoeveelheid spelers ook uitblinkt op het gebied van design en techniek, werd vandaag bevestigd toen MediaMonks hiermee hun negende Favourite Website Award (FWA) in de wacht sleepte. Managing Director van MediaMonks, Victor Knaap, is trots op de derde FWA van dit jaar: “De waardering van mensen uit het vak is een grote stimulans om mooi werk te blijven maken.“
Door het succes van de serie in Nederland is de Nickelodeon en Studio 100 productie al eerder verkocht aan Duitsland, Zwitserland, Zweden en Denemarken. In januari 2011 werd door Nickelodeon besloten de kinderserie te lanceren in de VS. Het huis van Anubis wordt sinds de start van het eerste Nederlandse seizoen ondersteund met online games. Sinds 2008 is de internationale productie van deze online games in handen van MediaMonks, waarvan ‘House of Anubis: Secrets Within’ al de vierde release is. Victor Knaap is tevreden met de resultaten: “Voor ons is dit een goede eerste stap naar de Amerikaanse markt. Een mooie kans om te laten zien hoe wij als creatief digitaal productie bureau onze disciplines hebben weten te combineren. We hebben alles in-house geproduceerd, van de ontwikkeling van game characters, animatie, muziek tot aan de technische productie van de game engine.“
3D Engine
Het MediaMonks team reisde af naar de TV set in Liverpool, waarna een digitale representatie van de personages en omgevingen werd geproduceerd om zo een optimaal gevoel van authenticiteit in de game terug te laten komen. Daarnaast is voor de game een eigen 3D engine ontwikkeld. Er is bewust gekozen om geen gebruik te maken van Away3D, Unity of Papervision – om vrijheid in programmeren en eenvoudige functionaliteiten te realiseren en volledige controle over mogelijkheden te behouden. Vincent van de Wetering, Creative Digital Producer bij MediaMonks: “Productietechnisch, qua aantal spelers en ook gameplay tijd is dit een van de grotere gameproducties op het Nickelodeon platform. Games op deze schaal en kwaliteit zijn vergelijkbaar met console games.“
Verder lezen over Award
Entertainment11.03.2024
Oscars 2024: hier stream je alle winnaars
Entertainment27.02.2024
Waarom Barbie-nummer I’m Just Ken zo’n internethype is
Entertainment23.01.2024
Oscar-nominaties bekend: Oppenheimer en Barbies strijden door
Gaming08.12.2023
Game Awards 2023: alle aankondigingen op een rij
Gaming08.12.2023
Dit zijn de beste games van 2023
Game Awards 2023Media12.08.2023
Dit zijn de fluffy winnaars van de Comedy Pet Photography Awards
Entertainment13.07.2023
Emmy-nominaties 2023: Succession & The Last of Us zijn populair
Plus de jongste genomineerde ooitEntertainment20.06.2023
Grammy’s komen met nieuwe regel: AI kan niet winnen
Verder lezen over Website
Nieuws11.04.2024
Steeds meer mensen twijfelen aan de waarheid van online informatie
DC Business18.12.2023
Dit zijn de linkbuilding trends voor 2024
Online25.08.2023
Zo bizar veel geld harkt OnlyFans binnen
Lifestyle10.05.2023
Last van lekkage? Met deze 4 tips is dat snel opgelost!
Entertainment28.02.2023
Hoe staat het met de Nederlandse goksites?
Marketing14.02.2023
Ook tijdens YoastCon komen Bard, Ernie en ChatGPT aan bod
11 mei een dag vol SEOOnline25.11.2022
iBood is volgens het publiek de Website van het Jaar 2022
DC Business20.10.2022