Online21.03.2011

Retailsites bereiken iedere maand 75% van alle Europese internetters


retailsites-bereiken-iedere-maand-75-van.jpg
retailsites-bereiken-iedere-maand-75-van.jpg

In januari 2011 hebben 270,6 miljoen unieke bezoekers in Europa retail websites bezocht, dat staat gelijk aan 74,5 procent van alle internetgebruikers, een stijging van 8,5 procentpunt in vergelijking met vorig jaar. Zo blijkt een recent onderzoek van comScore.

Retail websites behaalden ook een groot bereik in de individuele landen met 75 procent van het totale aantal internetgebruikers in 7 van de 18 Europese landen. In 2010 bevatte ongeveer één op de 10 internetsessies in Europa een bezoek aan een retail website.

In Nederland groeide Bol.com met 10 procent en behield zijn marktaandeel als de best bekeken retail website. De grootste groei op de Nederlandse markt werd echter geboekt door AH.nl (Albert Heijn), deze groeide met 41 procent.

In het Verenigd Koninkrijk bereikte de retail categorie 89,4 procent van het totale aantal internetgebruikers (een groei van 6,3 procentpunt in vergelijking met vorig jaar), het grootste bereik van alle Europese markten. Frankrijk kwam op de tweede plaats met een bereik van 87 procent (een groei van 10,5 procentpunt), gevolgd door Duitsland met 82,1 procent (een groei van 9,0 procentpunt). Ierland en Nederland sluiten de rij van markten met het grootste retail bereik, met 80,7 procent in Ierland (een groei van 15,8 procentpunt) en 80,2 procent in Nederland (een groei van 4,9 procentpunt).

Ierland en Rusland behaalden de hoogste groei in retail bereik in Europa. Beide markten boekten een winst van 15,8 procentpunt. Met 40,6 miljoen bezoekers van retail websites in januari bleef Duitsland de grootste Europese markt voor deze categorie, gevolgd door Frankrijk en het Verenigd Koninkrijk met respectievelijk 36,6 en 34,6 miljoen bezoekers.

In januari 2011 waren bezoekers uit het Verenigd Koninkrijk koploper op het gebied van engagement in de retail categorie, met een gemiddeld aantal van 84,1 minuten besteed op retail websites. Op de voet gevolgd door Frankrijk met een gemiddelde van 83,2 minuten en daarna Turkije met 73,0 minuten. Over de hele linie hebben Europeanen in januari gezamenlijk gemiddeld 52,4 minuten, oftewel iets minder dan een uur per bezoeker, besteed aan retail websites.

...

Verder lezen over Europa

De EU wordt rijk deze week: miljardenboetes voor Google en Apple 

Zowel Google als Apple moet een dikke miljardenboete aan de EU betalen. Dit is hoeveel.

Technology11.09.2024

De EU wordt rijk deze week: miljardenboetes voor Google en Apple 

Apple heeft nieuwe App Store-regels en appstudio’s zijn boos

Apple heeft nieuwe App Store-regels geïntroduceerd en die lijken juist meer toe te staan, maar helemaal vrijblijvend is dat allemaal niet.

Mobile09.08.2024

Apple heeft nieuwe App Store-regels en appstudio’s zijn boos

Facebook geeft gebruikers onvoldoende kans om van gepersonaliseerde ads af te komen

De EU en de Digital Markets Act slaan weer toe: niet alleen Apple hangt een miljardenboete boven het hoofd: ook Meta.

Social Media01.07.2024

Facebook geeft gebruikers onvoldoende kans om van gepersonaliseerde ads af te komen

Krijgt Meta een miljardenboete?
Apple in de problemen: EU dreigt met miljardenboete om App Store

Volgens de EU overtreedt Apple met zijn App Store zodanig de wet, dat het een miljardenboete boven het hoofd hangt.

Nieuws24.06.2024

Apple in de problemen: EU dreigt met miljardenboete om App Store

Regulering van kunstmatige intelligentie – wat zal de EU AI Act bereiken?

De snelle ontwikkeling en verspreiding van kunstmatige intelligentie (AI) heeft geleid tot wereldwijde discussies over de noodzaak van passende regelgeving. De Europese Unie heeft op deze uitdaging gereageerd met het voorstel voor een EU-AI Act, die bedoeld is om voor het eerst een uitgebreid wettelijk kader voor AI te creëren.

Technology22.05.2024

Regulering van kunstmatige intelligentie – wat zal de EU AI Act bereiken?

Booking.com moet er ook aan geloven: extra checks door EU

Als de EU een bedrijf als poortwachter markeert, moet het extra goed aan de regels voldoen. De nieuwe poortwachter is Booking.com.

Online15.05.2024

Booking.com moet er ook aan geloven: extra checks door EU

Booking.com moet extra gaan oppassen voor de EU
De beste routes in Noord-Europa voor reizen in de lente

De lente is een geweldige tijd om te reizen in Noord-Europa. De natuur ontwaakt, het weer wordt aangenaam, de landschappen zijn opvallend mooi en er zijn nog niet veel toeristen. Dus, welke pittoreske plekjes in Noord-Europa wachten op je en waarom is het comfortabeler om met de auto te reizen?

Lifestyle29.04.2024

De beste routes in Noord-Europa voor reizen in de lente

De voordelen van reizen met de auto
Webshop Shein moet oppassen met namaakkleding door EU-regels

Shein, het bekende Chinese online warenhuis, moet zich aan de strenge regels van de EU gaan houden en dat betekent: oppassen met nepperij.

Online26.04.2024

Webshop Shein moet oppassen met namaakkleding door EU-regels

Verder lezen over Retail

Black Friday 2024: Dit zijn de beste deals en tips om slim te shoppen

Black Friday is hier! Het is natuurlijk heel de week al aanbiedingen en korting. Maar vandaag kunnen koopjesjagers wereldwijd hun hart ophalen met duizenden deals en kortingen.

Gadgets29.11.2024

Black Friday 2024: Dit zijn de beste deals en tips om slim te shoppen

Producten EasyToys liggen nu ook in de schappen bij Kruidvat

Kruidvat gaat vanaf 23 september een aantal erotische producten verkopen van EasyToys. De speeltjes en aanverwanten komen te liggen in 1.200 winkels in Nederland en België en natuurlijk ook online op Kruidvat.nl. Dankzij deze overeenkomst verdubbelt de erotische webshop in één keer zijn aanwezigheid in het Nederlandse en Belgische winkelbestand.

Online23.09.2024

Producten EasyToys liggen nu ook in de schappen bij Kruidvat

Google: Nederlandse retailer blinkt uit in loyaliteit en marketing

Nederlandse retailers zijn goed in het binden van klanten aan hun merk en digitale marketing, maar schieten nog regelmatig tekort als het aankomt op SEO-optimalisatie en websiteprestatie.

Marketing06.05.2024

Google: Nederlandse retailer blinkt uit in loyaliteit en marketing

maar de website kan vaak beter
Een goed kassasysteem: de must voor iedere winkel eigenaar

Als winkel eigenaar ben je ongetwijfeld bekend met het belang van een efficiënt kassasysteem. In dit blog gaan we dieper in op waarom een goed kassasysteem essentieel is voor iedere winkel, en we belichten de voordelen...

DC Business22.02.2024

Een goed kassasysteem: de must voor iedere winkel eigenaar

Kledingtips voor mannen: waar moet je op letten?

We willen er allemaal goed uitzien. Toch is dat niet altijd even gemakkelijk. Er zijn ongelooflijk veel kledingstijlen en velen van ons hebben geen idee wat nou het beste bij ze past. Bovendien is het misschien niet je g...

Lifestyle18.02.2024

Kledingtips voor mannen: waar moet je op letten?

​Onderzoek: veel consumenten bezorgd over het geven van persoonlijke gegevens aan retailers

De detailhandel bevindt zich op een kritiek punt waar consumenten een kloof ervaren tussen hun winkelverwachtingen en de werkelijkheid in winkels. Terwijl de retailsector blijft evolueren, staat de industrie voor uitdagi...

Marketing01.02.2024

​Onderzoek: veel consumenten bezorgd over het geven van persoonlijke gegevens aan retailers

Google Cloud komt met nieuwe generatieve AI-technologie voor retailers

Voorafgaand aan NRF 2024, wereldwijd een van de grootste evenementen als het gaat om retail, onthulde Google Cloud alvast een aantal nieuwe AI- en generatieve AI-technologieën. Ontwikkeld om retailers te ondersteunen bi...

Online19.01.2024

Google Cloud komt met nieuwe generatieve AI-technologie voor retailers

ZEEKR opent een flagshipstore in Amsterdam

Chinese automerken, en dan met name merken die invetten op een volledig elektrische vloot, maken een opmars in Europa. ZEEKR is het volgende merk die de Europese markt gaat betreden. Dit wereldwijde merk voor elektrisch...

Marketing14.12.2023

ZEEKR opent een flagshipstore in Amsterdam

aan Kalverstraat/Rokin