De redactie van Dutchcowboys is te bereiken via redactie@dutchcowboys.nl
Nederlandse consumenten die te maken krijgen met een online miskoop vinden het het meest frustrerend als webshopeigenaren niet reageren bij een melding van een online miskoop. Ruim de helft van de consumenten (52%) vindt dit de grootste ergernis bij online shoppen. Zo blijkt uit een onderzoek naar de online aankoopervaringen van ruim 3000 consumenten, uitgevoerd door Peil.nl in opdracht van PayPal.
Behalve het ontbreken van een reactie door de webshopeigenaar, wordt het zelf opdraaien voor de retourzending en bijbehorende verzendkosten door 21% als zeer vervelend ervaren. Het gevoel dat de webshopeigenaar of eigenaar van het product de verantwoordelijkheid voor de afwijking van het product van zich afschuift wordt door 18% van de respondenten als meest teleurstellend ervaren, gevolgd door het terugkrijgen van kortingsbonnen in plaats van geld (10%) van de webshop waar de miskoop is gedaan.
Consumenten die te maken krijgen met een online miskoop waarderen een vriendelijke, snelle reactie van een webshopeigenaar het meest (43%). Een verantwoordelijke verkoper die niet discussieert over de schuldvraag wordt door 36% van de consumenten het meest op prijs gesteld. Een snelle teruggave van het geld vindt 17% van de consumenten het prettigst. Voor 5% is een gratis antwoordnummer voor retourzendingen de meest gewaardeerde geste van een webwinkel bij een online miskoop.
Dennis Van Allemeersch, Country manager Benelux van PayPal over het onderzoek: “Uit ons onderzoek blijkt dat webshopeigenaren relatief eenvoudig verbeteringen kunnen aanbrengen bij het afhandelen van klachten. Consumenten zijn immers met name op zoek naar snelheid en vriendelijkheid bij het afhandelen van een online miskoop. Als webshopeigenaren gebruik maken van onze betaalmethode kunnen ze dankzij onze kopersbescherming, klanten snel hun geld teruggeven waardoor de betrouwbaarheid van hun webshop verder wordt verbeterd. Wij moedigen webshopeigenaren dan ook van harte aan om de resultaten van dit onderzoek ter harte te nemen. Daarnaast bieden we webshopeigenaren met onder andere ons GP Plus-programma nog meer ondersteuning bij het verbeteren van de dienstverlening aan hun klanten. Leveranciers van andere betaalmethodes, zoals iDeal bieden deze mogelijkheden nog niet“.
Verder lezen over Onderzoek
Online11.12.2024
Zo ziet ‘de wetenschappelijke methode’ van onze wolvendeskundigen eruit
Cybercrime29.10.2024
25% van de Nederlandse bedrijven is niet goed voorbereid op cyberdreiging
Online28.10.2024
Hoe valt het ontstaan van eilandbogen of vulkaanbogen te verklaren?
Marketing01.10.2024
Online marketingcampagnes vooral effectief voor nieuwe klanten
Nieuws17.09.2024
Gecombineerde NIVEL- en CBS-gegevens COVID-19-pandemie zijn prima te verklaren!
Social Media04.09.2024
“Trap Er Niet Influencer” doet onderzoek naar effecten van social media
Nieuws21.08.2024
De stollingsgesteenten cyclus op aarde
Artificial Intelligence14.08.2024
Heeft AI-chatbot ChatGPT onze levens echt veranderd?
Verder lezen over Online Shop
Cybercrime25.11.2024
Ook bekende webshops kunnen je oplichten tijdens Black Friday
Online14.11.2024
Amazon komt met zijn eigen Temu-killer
Online14.11.2024
In aanloop naar de feestdagen komt Sendcloud met WhatsApp Tracking
Online08.11.2024
EU-toezichthouders eisen dat Temu zich aan de regels houdt
Online31.10.2024
Eerst checken, dan bestellen: Klik niet meteen op die bestelknop!
Nieuwe campagne tegen onbetrouwbare webshopsTechnology08.10.2024
Is de kassaloze supermarkt mislukt?
Online07.10.2024
Heb je een webwinkel, let dan goed op hoe je knoppen heten
Online24.09.2024