Online01.02.2011

Niet reageren webwinkelier grootste ergernis online shopper


niet-reageren-webwinkelier-grootste-erge.jpg
niet-reageren-webwinkelier-grootste-erge.jpg

Nederlandse consumenten die te maken krijgen met een online miskoop vinden het het meest frustrerend als webshopeigenaren niet reageren bij een melding van een online miskoop. Ruim de helft van de consumenten (52%) vindt dit de grootste ergernis bij online shoppen. Zo blijkt uit een onderzoek naar de online aankoopervaringen van ruim 3000 consumenten, uitgevoerd door Peil.nl in opdracht van PayPal.

Behalve het ontbreken van een reactie door de webshopeigenaar, wordt het zelf opdraaien voor de retourzending en bijbehorende verzendkosten door 21% als zeer vervelend ervaren. Het gevoel dat de webshopeigenaar of eigenaar van het product de verantwoordelijkheid voor de afwijking van het product van zich afschuift wordt door 18% van de respondenten als meest teleurstellend ervaren, gevolgd door het terugkrijgen van kortingsbonnen in plaats van geld (10%) van de webshop waar de miskoop is gedaan.

Consumenten die te maken krijgen met een online miskoop waarderen een vriendelijke, snelle reactie van een webshopeigenaar het meest (43%). Een verantwoordelijke verkoper die niet discussieert over de schuldvraag wordt door 36% van de consumenten het meest op prijs gesteld. Een snelle teruggave van het geld vindt 17% van de consumenten het prettigst. Voor 5% is een gratis antwoordnummer voor retourzendingen de meest gewaardeerde geste van een webwinkel bij een online miskoop.

Dennis Van Allemeersch, Country manager Benelux van PayPal over het onderzoek: “Uit ons onderzoek blijkt dat webshopeigenaren relatief eenvoudig verbeteringen kunnen aanbrengen bij het afhandelen van klachten. Consumenten zijn immers met name op zoek naar snelheid en vriendelijkheid bij het afhandelen van een online miskoop. Als webshopeigenaren gebruik maken van onze betaalmethode kunnen ze dankzij onze kopersbescherming, klanten snel hun geld teruggeven waardoor de betrouwbaarheid van hun webshop verder wordt verbeterd. Wij moedigen webshopeigenaren dan ook van harte aan om de resultaten van dit onderzoek ter harte te nemen. Daarnaast bieden we webshopeigenaren met onder andere ons GP Plus-programma nog meer ondersteuning bij het verbeteren van de dienstverlening aan hun klanten. Leveranciers van andere betaalmethodes, zoals iDeal bieden deze mogelijkheden nog niet“.

...

Verder lezen over Onderzoek

Zo ziet ‘de wetenschappelijke methode’ van onze wolvendeskundigen eruit

Naar aanleiding van de contacten met verschillende wolvendeskundigen heb ik inmiddels voldoende informatie verzameld om nog beter te kunnen duiden waar precies de blinde vlekken van de meeste Nederlandse wolvendeskundigen zitten. Uitzonderingen daargelaten negeren wolvendeskundigen belangrijke historische tijdperken en hun wetenschappelijke werken. Bovendien laten ze zich bij voorkeur leiden door geromantiseerde en naïeve vooronderstellingen met betrekking tot zgn. ideale natuurlijke omstandigheden.

Online11.12.2024

Zo ziet ‘de wetenschappelijke methode’ van onze wolvendeskundigen eruit

25% van de Nederlandse bedrijven is niet goed voorbereid op cyberdreiging

Helemaal in de gezondheidszorg blijken grote zorgen te zijn: daar zou 40 procent onvoldoende zijn voorbereid.

Cybercrime29.10.2024

25% van de Nederlandse bedrijven is niet goed voorbereid op cyberdreiging

Hoe valt het ontstaan van eilandbogen of vulkaanbogen te verklaren?

Is het jou ook weleens opgevallen dat er door sommige eiland- en vulkaanketens op de kaart een duidelijke gebogen lijn of curve kan worden getrokken? Binnen de geologie noemen we een dergelijk verschijnsel eilandbogen of vulkaanbogen.

Online28.10.2024

Hoe valt het ontstaan van eilandbogen of vulkaanbogen te verklaren?

Online marketingcampagnes vooral effectief voor nieuwe klanten

Online marketingcampagnes zorgen voor aanzienlijk meer nieuwe klanten, zonder dat de bestaande klanten worden geactiveerd. Uit onderzoek blijkt dat campagnes op bijvoorbeeld social media zorgen voor 170 procent nieuwe klanten.

Marketing01.10.2024

Online marketingcampagnes vooral effectief voor nieuwe klanten

Gecombineerde NIVEL- en CBS-gegevens COVID-19-pandemie zijn prima te verklaren!

Elke zichzelf respecterende data-wetenschapper weet dat je niet zonder meer verschillende datasets uit verschillende onderzoeken met elkaar kunt vergelijken. Op dergelijke verschillende datasets kunnen namelijk onvergelijkbare omstandigheden van toepassing zijn die onderlinge vergelijkingen een uiterst heikele zaak maken.

Nieuws17.09.2024

Gecombineerde NIVEL- en CBS-gegevens COVID-19-pandemie zijn prima te verklaren!

“Trap Er Niet Influencer” doet onderzoek naar effecten van social media

Denk je echt dat je in één dag rijk kan worden door wat domme trucjes van een of andere zelfverklaarde influencer? Ze beloven gouden bergen, maar hoe zit het nu echt? In deze nieuwe achtdelige televisieserie ‘Trap er Niet Influencer’ onderzoeken presentatoren Filemon Wesselink, Mark Baanders, Vera Verzijl en Sarah Bakker verschillende trends en invloeden van social media met een kritische en humoristische blik.

Social Media04.09.2024

“Trap Er Niet Influencer” doet onderzoek naar effecten van social media

De stollingsgesteenten cyclus op aarde

De meeste mensen kunnen zich wel voorstellen dat onze planeet van binnen naar buiten is opgebouwd overeenkomstig een aflopend dichtheidsprofiel. Met van binnen naar buiten een nikkelijzeren vaste binnenkern, een nikkelijzeren vloeibare buitenkern, een vaste ondermantel van silicaatarmere gesteenten, een vaste bovenmantel van silicaatrijkere gesteenten en 'last but not least' onze geliefde aardkorst.

Nieuws21.08.2024

De stollingsgesteenten cyclus op aarde

Heeft AI-chatbot ChatGPT onze levens echt veranderd?

Er wordt steeds vaker gesproken over een AI-bubbel, zeker nu de aandelen van techbedrijven enorme dips tonen. Barst die bubbel straks echt? Het is niet zo dat AI-chatbots ons niets hebben gebracht. Zo is er onderzoek gedaan naar of ChatGPT onze levens echt heeft veranderd en daar komt positief nieuws uit.

Artificial Intelligence14.08.2024

Heeft AI-chatbot ChatGPT onze levens echt veranderd?

Verder lezen over Online Shop

Ook bekende webshops kunnen je oplichten tijdens Black Friday

Waar rook is, is vuur, en in dit geval: waar de massa is, daar zijn de oplichters. En die Black Friday-oplichters zijn soms gewoon de shops die je kent. Zo zit dat.

Cybercrime25.11.2024

Ook bekende webshops kunnen je oplichten tijdens Black Friday

Amazon komt met zijn eigen Temu-killer

Nu komt er al veel uit China wat je op Amazon ziet, maar hierbij gaat het echt om spotgoedkope dingen zoals je die ook kent van Temu en Shein.

Online14.11.2024

Amazon komt met zijn eigen Temu-killer

In aanloop naar de feestdagen komt Sendcloud met WhatsApp Tracking

Met de feestdagen in aantocht bereiden veel webshops zich inmiddels voor op de jaarlijkse golf van online bestellingen. De bekende vraag ‘Waar blijft mijn pakketje?’ blijft dan niet uit. Om dergelijke leveringsvragen beter te managen, introduceert Sendcloud nu WhatsApp Tracking. Deze nieuwe feature helpt niet alleen om het aantal klantvragen te verminderen, maar verhoogt ook de klanttevredenheid.

Online14.11.2024

In aanloop naar de feestdagen komt Sendcloud met WhatsApp Tracking

EU-toezichthouders eisen dat Temu zich aan de regels houdt

De webwinkel Temu moet de komende tijd heel duidelijk gaan aantonen dat het zich aan de consumentenregels van hier houdt.

Online08.11.2024

EU-toezichthouders eisen dat Temu zich aan de regels houdt

Eerst checken, dan bestellen: Klik niet meteen op die bestelknop!

We gaan in sneltreinvaart richting de feestdagen. Black Friday, Cyber Monday, Sinterklaas en Kerstmis volgen elkaar in rap tempo op. En dus gaan we ook met zijn allen weer op zoek naar de leukste cadeaus en scherpste aanbiedingen. Maar daar spelen ook kwaadwillenden slim op in. En dus komt Autoriteit Consument & Markt nu alvast met een waarschuwing voor onbetrouwbare webshops in aanloop naar de feestdagen.

Online31.10.2024

Eerst checken, dan bestellen: Klik niet meteen op die bestelknop!

Nieuwe campagne tegen onbetrouwbare webshops
Is de kassaloze supermarkt mislukt?

Albert Heijn had ooit een kassaloze AH To Go en al was dat een experiment, kunnen we stellen dat de kassaloze supermarkt niet werkt. 

Technology08.10.2024

Is de kassaloze supermarkt mislukt?

Heb je een webwinkel, let dan goed op hoe je knoppen heten

Hoe heten de knoppen op jouw webwinkel? Dat kan veel uitmaken in het consumentenrecht.

Online07.10.2024

Heb je een webwinkel, let dan goed op hoe je knoppen heten

Dit is het verschil tussen Riverty en Klarna

Achteraf betalen bij een webshop kan heel handig zijn, bijvoorbeeld met Riverty of Klarna. Wat zijn de verschillen en de risico's?

Online24.09.2024

Dit is het verschil tussen Riverty en Klarna