Online Video in 2011

Vorig artikel Volgend artikel
Online Video in 2011

Online Video heeft in de afgelopen paar jaar flink wat voet aan de grond gekregen, en dat zal in dit nieuwe jaar niet anders zijn.

Waarschijnlijk wordt online video vaker en efficiënter ingezet door e-commerce aanbieders en marketeers. Yaniv Axen, mede-oprichter en CTO van SundaySky, een video platform provider, heeft een aantal voorspellingen gedaan waar het met de online video industrie' heen zal gaan. Zijn voorspellingen bevatten: "Scalability, Automation, Mobile, Multi-channel."

Axen: "Online videos zijn heel effectief maar nog altijd vinden veel marketeers het nog lastig om producten, prijzen, reviews, enz. in een video te plaatsen. Scalability zal ervoor zorgen dat alle producten binnen enkele minuten in videos geplaatst kunnen worden hetgeen ook de traffic via SEO zal vergroten."

Maar het is de video productie die achterblijft door vaak handmatig geproduceerde video's die als gevolg daarvan weer vaak verouderd zijn. In 2011 zal het "automation" proces van start gaan waardoor de productietijd omlaag zal gaan en de videos dus minder vaak "outdated" zijn.

De keuzes die consumenten hebben om online video te bekijken groeien ook gewoon door. Maar dat zorgt er wel voor dat het voor de marketeer moeilijker is om te bepalen waar de focus moet liggen. "Marketeers zullen gebruik moeten gaan maken van de multi-platform eigenschap van online video om beter te communiceren met de groeiende markt van mobiele shoppers. HTML5 gaat zorgen voor de weergave van video op iPads en iPhones."

We zitten met online video nog altijd in een vroeg stadium maar het zal heel interessant zijn om volgend jaar rond dezelfde tijd weer terug te kijken om te zien tot hoever de industrie is gekomen.

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies