Online13.12.2010

De 5 belangrijkste retailtrends voor 2011


de-5-belangrijkste-retailtrends-voor-201.jpg
de-5-belangrijkste-retailtrends-voor-201.jpg

Veranderingen in het winkelgedrag van de consument en nieuwe technologieën brengen momenteel een transformatie binnen de detailhandel teweeg. Volgens Verizon Business zullen de volgende 5 trends het komende jaar het aanzicht van de retailsector bepalen.

De vraag naar mobiele e-commerce zal toenemen: Consumenten koesteren hoge verwachtingen van mobiele e-commerce, oftewel ‘m-commerce’. Ze willen in staat zijn om vanaf hun mobiele toestel aankopen te doen, kortingcoupons te verzilveren en naar informatie over concurrerende producten te zoeken. Retailers zullen niet in staat zijn om deze vraag naar m-commerce bij te benen. Om ervoor te zorgen dat ze klanten niet van zich vervreemden, moeten ze hun ICT-systemen en toepassingen aanpassen om ondersteuning voor m-commerce te kunnen bieden.

Cloud computing wordt mainstream: Cloud computing is niet langer een modewoord. Steeds meer retailers zullen een beroep doen op cloud computing (ICT-oplossingen die via internet in de vorm van een dienst kunnen worden afgenomen) om hun kosten te beheersen, de complexiteit te reduceren en de flexibiliteit te vergroten. Ze zullen op zoek gaan naar veilige en flexibele mogelijkheden om hun bedrijfskritische ICT-toepassingen in de cloud onder te brengen. Gezien het snelle veranderingstempo en de seizoensgebonden vormt cloud computing een perfecte match voor de retailsector.

Consumenten nemen de verantwoordelijkheid voor de merkbeslissing op zich
: Consumenten maken steeds vaker gebruik van discussieforums, gebruikersrecensies en social media om het juiste product te vinden. Hierdoor neemt de invloed van advertenties en winkelreclame af. Consumenten zullen steeds minder afgaan op het advies van winkelpersoneel en vanuit de winkel zelf via hun mobiele toestel productonderzoek doen.
 
Beveiliging en compliance blijven punten van zorg
: De nieuwe technologieën zullen vragen om een krachtiger beveiliging van de persoonlijke gegevens van klanten, zoals hun burgerservicenummer en creditcardgegevens. Bovendien moeten retailers in het kader van de in oktober 2010 herziene versie van de Payment Card Industry Data Security Standard (PDF) snel hun ICT-processen zien aan te passen. De herziene norm zal retailers ertoe dwingen om de beveiliging van virtualisatietechnologie en risicobeheer nauwlettend onder de loep te nemen.
 
Zelfstandige winkellokaties zullen tot het verleden behoren
: In het verleden exploiteerden retailers hun verschillende winkellocaties als afzonderlijke bedrijfsonderdelen. Voor hun webwinkels, fysieke winkels en m-commerce-engines maakten ze gebruik van verschillende werknemers en bedrijfsprocessen. Inmiddels verwachten klanten echter een naadloos geïntegreerde winkelervaring, of ze nu een winkel of website bezoeken of vanaf hun smart phone winkelen.

Binnen de retailsector volgen de ontwikkelingen zich in razendsnel tempo op,” aldus Ravi Bagal, VP Retail & Distribution bij Verizon Business. “Consumenten dwingen de branche om zich aan te passen aan hun nieuwe leef- en koopgedrag. Gewapend met nieuwe technologieën zijn consumenten meer dan ooit uit op aantrekkelijke prijzen en gemak. Om deze reden moeten retailers zich nog sterker van de concurrentie zien te onderscheiden door middel van uitmuntende klantenservice die door de laatste technologie wordt ondersteund.

Verder lezen over Consument

RTL & Buienradar komen met het energieweerbericht op tv

Op welk moment is de opbrengst van je zonnepanelen het hoogst? Hoeveel energie leveren al onze windmolens vandaag? Wanneer kan je het beste thuis een wasje draaien? Hoe kan jouw groene stroom zo optimaal mogelijk worden...

Media06.03.2024

RTL & Buienradar komen met het energieweerbericht op tv

Consumenten bezuinigen op kosten, maar helaas ook op privacy en security

In heel Nederland, maar ook in de rest van Europa, zorgen de toenemende kosten van levensonderhoud en de inflatie voor sombere economische vooruitzichten voor het komende jaar. Met als logisch gevolg dat we wat meer gaan...

Cybercrime05.02.2024

Consumenten bezuinigen op kosten, maar helaas ook op privacy en security

​Onderzoek: veel consumenten bezorgd over het geven van persoonlijke gegevens aan retailers

De detailhandel bevindt zich op een kritiek punt waar consumenten een kloof ervaren tussen hun winkelverwachtingen en de werkelijkheid in winkels. Terwijl de retailsector blijft evolueren, staat de industrie voor uitdagi...

Marketing01.02.2024

​Onderzoek: veel consumenten bezorgd over het geven van persoonlijke gegevens aan retailers

Lexus is volgens de consumentenbond het meest betrouwbare merk

Lexus mag zich een jaar lang het meest betrouwbare automerk van Nederland noemen. Uit groot onderzoek van de Consumentenbond onder eigenaars komt Lexus als meest betrouwbare automerk naar voren met een ongekend hoge scor...

Automotive24.01.2024

Lexus is volgens de consumentenbond het meest betrouwbare merk

scoort gemiddeld een 9,6 in betrouwbaarheidsonderzoek
​Massaclaim: Je krijgt mogelijk geld als je een tv hebt gekocht

Je krijgt misschien geld terug als je een televisie hebt gekocht tussen 2013 en 2018. De Consumentenorganisaties zijn al een tijdje bezig met een juridische procedure tegen Samsung, dat prijsafspraken maakte met webwinke...

Gadgets22.12.2023

​Massaclaim: Je krijgt mogelijk geld als je een tv hebt gekocht

Met vriendelijke groet, Samsung?
​ACM en Apple komen er maar niet uit met datingapps

Apple wil veel geld verdienen, de ACM wil vooral dat consumenten een eerlijke prijs betalen. Het strijd dan ook al jaren voor een wereld waarin je niet die enorm hoge commissies hoeft te betalen die dating-apps moeten be...

Mobile01.11.2023

​ACM en Apple komen er maar niet uit met datingapps

Amazon moet naar de rechter voor schending privacy Nederlandse consumenten

Stichting Data Bescherming Nederland (SDBN) start een rechtszaak tegen Amazon om de tech-gigant ter verantwoording te roepen vanwege een grootschalige schending van de privacy van Nederlandse consumenten. De dagvaarding...

Nieuws19.10.2023

Amazon moet naar de rechter voor schending privacy Nederlandse consumenten

​Apple en ACM lijnrecht tegenover elkaar rondom datingapps

De Autoriteit Consument en Markt ligt al een tijdje met Apple overhoop over datingapps. Het is echter geheim waarom de twee elkaar nu in de rechtbank treffen. Het gaat wel over datingapps, maar waar Apple nu precies niet...

Nieuws02.10.2023

​Apple en ACM lijnrecht tegenover elkaar rondom datingapps

Verder lezen over Retail

Een goed kassasysteem: de must voor iedere winkel eigenaar

Als winkel eigenaar ben je ongetwijfeld bekend met het belang van een efficiënt kassasysteem. In dit blog gaan we dieper in op waarom een goed kassasysteem essentieel is voor iedere winkel, en we belichten de voordelen...

DC Business22.02.2024

Een goed kassasysteem: de must voor iedere winkel eigenaar

Kledingtips voor mannen: waar moet je op letten?

We willen er allemaal goed uitzien. Toch is dat niet altijd even gemakkelijk. Er zijn ongelooflijk veel kledingstijlen en velen van ons hebben geen idee wat nou het beste bij ze past. Bovendien is het misschien niet je g...

Lifestyle18.02.2024

Kledingtips voor mannen: waar moet je op letten?

​Onderzoek: veel consumenten bezorgd over het geven van persoonlijke gegevens aan retailers

De detailhandel bevindt zich op een kritiek punt waar consumenten een kloof ervaren tussen hun winkelverwachtingen en de werkelijkheid in winkels. Terwijl de retailsector blijft evolueren, staat de industrie voor uitdagi...

Marketing01.02.2024

​Onderzoek: veel consumenten bezorgd over het geven van persoonlijke gegevens aan retailers

Google Cloud komt met nieuwe generatieve AI-technologie voor retailers

Voorafgaand aan NRF 2024, wereldwijd een van de grootste evenementen als het gaat om retail, onthulde Google Cloud alvast een aantal nieuwe AI- en generatieve AI-technologieën. Ontwikkeld om retailers te ondersteunen bi...

Online19.01.2024

Google Cloud komt met nieuwe generatieve AI-technologie voor retailers

ZEEKR opent een flagshipstore in Amsterdam

Chinese automerken, en dan met name merken die invetten op een volledig elektrische vloot, maken een opmars in Europa. ZEEKR is het volgende merk die de Europese markt gaat betreden. Dit wereldwijde merk voor elektrisch...

Marketing14.12.2023

ZEEKR opent een flagshipstore in Amsterdam

aan Kalverstraat/Rokin
​Digitale Sales-kamers van Shopware brengen e-commerce en sales bij elkaar

Shopware heeft Digital Sales Rooms, dit zijn digitale Sales-kamers die volgens het bedrijf een ideale samensmelting zijn voor e-commerce en sales. Dit is hoe deze digitale kamers in hun werk gaan en wat jij er met jouw b...

DC Business13.12.2023

​Digitale Sales-kamers van Shopware brengen e-commerce en sales bij elkaar

Een ‘blended’ winkelervaring voor de feestdagen: virtueel en fysiek shoppen

Van 29 november tot en met 3 december kun je de Shared Shop op de Utrechtsestraat 50 in Amsterdam bezoeken. Deze shop speelt in op de groeiende vraag naar een blended winkelervaring: tegelijk zowel virtueel als fysiek sh...

Marketing30.11.2023

Een ‘blended’ winkelervaring voor de feestdagen: virtueel en fysiek shoppen

4 handige tips voor het opzetten van een webshop

Het opzetten van een webshop is een uitstekende manier om een breed scala aan klanten te bereiken. Of je nu een nieuwkomer bent in de e-commercewereld of je bestaande bedrijf online wilt uitbreiden, hier zijn vier handig...

Online17.08.2023

4 handige tips voor het opzetten van een webshop