Bedrijven gebruiken vaker een .eu-domein

Vorig artikel Volgend artikel
Bedrijven gebruiken vaker een .eu-domein

Zo'n 2 jaar geleden waren er 2,7 miljoen .eu domeinen geregistreerd. Inmiddels begint het eu-domein steeds meer een vanzelfsprekende marketingkeuze te worden voor bedrijven en intergouvernementele organisaties. Dat heeft Neelie Kroes, Europees Commissaris voor de digitale agenda, gezegd tijdens de Internet of Things Conference in Brussel.

De Europees Commissaris noemde Unilever, Carrefour en Versace als voorbeelden van succesvolle bedrijven die hun aanwezigheid op het internet baseren op een eu-domeinnaam. Ook voor Europese burgers biedt een eu-domeinnaam volgens Neelie Kroes een mogelijkheid om hun Europese identiteit uit te dragen.

De Europees Commissaris benadrukte trots te zijn dat het in de Europese Unie inmiddels ook al mogelijk is om eu-internetdomeinnamen in het cyrillische en Griekse alfabet te registreren. Daardoor kunnen ook Bulgaren, Grieken en Cyprioten op het internet hun eigen alfabet gebruiken.

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies