Mediawinkel Bol.com biedt vanaf vandaag ook tweedehands muziek, films en games aan. Het tweedehands aanbod van zowel particulieren als professionele aanbieders wordt volledig geïntegreerd in de winkel. Consumenten krijgen hiermee toegang tot een groot aanbod van mediaproducten tegen lage prijzen.
In april 2007 stapte bol.com in de markt van tweedehands boekverkopen. Dat bleek een doorslaand succes. Ruim 200.000 particulieren en professionele verkopers bieden intussen ruim 2 miljoen tweedehands boeken aan via het platform. Sinds de start zijn er ruim 2,5 miljoen boeken van eigenaar gewisseld en zag de winkel het aanbod in titels verviervoudigen.
Bij Bol.com denkt men met de introductie van tweedehands muziek, films en games de markt flink op te schudden. “Tot vandaag was de online tweedehands markt voor deze artikelen beperkt tot advertentiesites en persoonlijke netwerken. Bol.com maakt tweedehands nu een onderdeel van de winkel en zorgt voor productinformatie, een goede zoekfunctionaliteit, betalingsgemak en een enorm bereik.” Aldus Michel Schaeffer, Marketing Director bij bol.com.
Net als bij boeken verwachten ze een enorme groei in het assortiment. Veel films, muziek en games die niet meer nieuw verkrijgbaar zijn, zullen weer tweedehands worden aangeboden. Bij games verwacht bol.com daarnaast een groot prijsvoordeel te kunnen bieden ten opzichte van nieuwe artikelen. Schaeffer: “Een nieuwe game kost al snel tussen de €50,- en €60,-. Na uitspelen is dat spel nog net zo nieuw en levert het naar verwachting tweedehands nog zeker €30,- op. Hierdoor gamen zowel de koper als de verkoper voor de helft van het geld.” Meer info is te vinden via bol.com/2ehands.