Online31.08.2009

Veronica gaat investeren in Xite


veronica-gaat-investeren-in-xite.jpg
veronica-gaat-investeren-in-xite.jpg

Veronica Holding gaat investeren in Xite en wordt daarmee aandeelhouder van het muziekplatform dat uitzendt via digitale televisie en internet. Veronica heeft veel vertrouwen in een succesvolle toekomst van de interactieve muziekzender en Xite verwacht met het veelzijdige mediaconcern als partner zijn internationale ambities snel te kunnen verwezenlijken.

Als muziekplatform verbindt Xite digitale televisie en internet. Xite zendt via het digitale basispakket van UPC en Caiway 24 uur per dag muziekclips uit. Bijzonder is dat Xite als enige muziekzender in Europa kijkers onder meer de mogelijkheid biedt om zelf clips te selecteren en playlists samen te stellen en ook steeds meer streaming videoclips.

Voor Veronica is met name de multimediale en ‘ontvangergerichte’ aanpak van Xite aanleiding geweest om te participeren. Guido van Nispen, algemeen directeur Veronica Holding: “Xite heeft de behoefte van de nieuwe generatie muziekliefhebbers in onze ogen perfect begrepen en combineert de mogelijkheden van interactieve TV en internet op een slimme en gebruiksvriendelijke manier, zodat jongeren zelf kunnen bepalen waar en wanneer ze de muziek van hun keuze kunnen zien. Xite wordt bovendien geleid door muziekpioniers die partners als HENQ, United Broadcast Facilities, UPC en de muziekindustrie weten te verbinden. Wat ons betreft zijn alle ingrediënten aanwezig om verder te groeien naar een uiterst succesvolle toekomst.”

In de afgelopen 2 jaar heeft Xite in samenwerking met de belangrijkste platenmaatschappijen vorm gekregen. Het muziekplatform is opgericht door mediaondernemer Derk Nijssen. Xite is momenteel te bereiken door een miljoen huishoudens in Nederland en richt zich het komend jaar op verdere groei in Nederland en daarbuiten. Derk Nijssen is blij met de deelname van Veronica: “Met zo’n gezaghebbend en veelzijdig mediabedrijf als partner wordt de basis van Xite verder verstevigd en kunnen we nieuwe stappen zetten in onze ontwikkeling. Er liggen bovendien mooie samenwerkingskansen binnen Veronica.” In het najaar van 2009 start een grootscheepse mediacampagne om Xite verder op de kaart te zetten. Daarnaast heeft Nijssen concrete plannen voor een internationale uitrol.

Verder lezen over Interactief

Tweede seizoen ​House of the Dragon zie je vanaf 17 juni

Het achtdelige tweede seizoen van House of the Dragon gaat op 17 juni a.s. in première op HBO Max. Francesca Orsi, Executive Vice President, HBO Programming, Head of HBO Drama Series & Films, introduceerde vandaag HBO'...

Entertainment21.03.2024

Tweede seizoen ​House of the Dragon zie je vanaf 17 juni

Kies je kant in een "duellerende" trailer
​Netflix’ Choose or Die is een nieuwe Jumanji

Netflix komt met een nieuwe film genaamd Choose or Die en die draait om gamen. In tegenstelling tot wat je zou denken als je de titel leest, is het echter geen interactieve film en dat is wat ons betreft een gemiste kans...

Entertainment30.03.2022

​Netflix’ Choose or Die is een nieuwe Jumanji

Waarom nou niet interactief?
LEGO en Nintendo onthullen het volledige Super Mario assortiment

In maart van dit jaar kondigden LEGO en Nintendo een unieke samenwerking aan. Ontwerpers van Nintendo & LEGO bundelen hun krachten om een nieuwe fysieke speelervaring te creëren die Super Mario tot leven brengt in de we...

Gadgets16.06.2020

LEGO en Nintendo onthullen het volledige Super Mario assortiment

​Vijf Nederlandse escaperooms die de moeite waard zijn

Als je niet claustrofobisch bent ingesteld én wel houdt van een uitdaging in puzzelvorm, dan ben je vast wel eens in een escaperoom geweest. Het is hét bedrijfsuitje van de laatste jaren en wordt zelfs ingezet voor tea...

Entertainment24.12.2019

​Vijf Nederlandse escaperooms die de moeite waard zijn

Nieuw augmented reality-spel van LEGO: Hidden Side​

Goed nieuws waar de echte LEGO fans al even op hebben gewacht: het augmented reality-spel LEGO Hidden Side is nu verkrijgbaar! Het is het eerste spel waarin de online en offline wereld worden gecombineerd via augmented r...

Gadgets06.08.2019

Nieuw augmented reality-spel van LEGO: Hidden Side​

Netflix strikt Bear Grylls voor nieuwe interactieve serie: You vs Wild

Na het succes van Bandersnatch, Netflix's eerste interactieve aflevering van Black Mirror, is de streamingdienst nu bezig met een volledige interactieve serie. Dat doen ze in samenwerking met outdoor survival expert Bear...

Entertainment19.03.2019

Netflix strikt Bear Grylls voor nieuwe interactieve serie: You vs Wild

Multiple Choice Interactive Ad voor Resident Evil 2

Eind vorige week werd de release uitgebracht van de langverwachte Resident Evil 2 game, de opvolger van de cult survival survival horror game, van meer dan 20 jaar geleden. De digitale effecten van het spel hebben een la...

Advertising29.01.2019

Multiple Choice Interactive Ad voor Resident Evil 2

Zelf bepalen hoe je verder wilt kijken
Bandersnatch Easter Egg: een alternatief einde plus speelbare game

Black Mirror: Bandersnatch, de eerste echte interactieve film van Netflix. Het was even wennen omdat dit een verhaal is waarbij je zelf het verloop kiest. In het begin zijn dat nog eenvoudige keuzes als wat je wil voor o...

Entertainment07.01.2019

Bandersnatch Easter Egg: een alternatief einde plus speelbare game