Online23.07.2009

Marketeer gelooft in persoonlijke instrumenten


marketeer-gelooft-in-persoonlijke-instru.jpg
marketeer-gelooft-in-persoonlijke-instru.jpg

Nederlandse marketeers geloven het meest in marketinginstrumenten waarmee een persoonlijk contact mogelijk is met de doelgroep. Internet, mond-tot-mond reclame en Twitter worden daarnaast het meest genoemd als veelbelovende marketinginstrumenten voor de toekomst. Dit blijkt uit een onderzoek van Multiscope onder 961 marketeers uit haar B2B panel.

Multiscope vroeg de marketeers onder andere welk marketinginstrument volgens hen het meest bijdraagt aan omzetgroei. Internet (9%), mond-tot-mond reclame (8%), netwerken (3%) en persoonlijk contact (2%) werden het vaakst genoemd. Internet (19%), mond-tot-mond reclame (3%) en Twitter (2%) worden daarnaast ook het vaakst genoemd als veelbelovend marketinginstrument voor de toekomst. Door de open vraagstelling werd een breed scala van instrumenten genoemd bij beide vragen, maar het valt duidelijk op dat alle instrumenten die vaak genoemd worden een (zeer) persoonlijke aard hebben.

Marketeers lijken ondertussen goed bekend te zijn met social media. Hyves (54%), Linkedin (42%), Youtube (24%), Facebook (20%) en Twitter (13%) worden het meest genoemd als de media die men maandelijks gebruikt. Zij hebben ook een hoge spontane naamsbekendheid onder marketeers en in veel gevallen heeft men er een (persoonlijk) account. Marketeers zien deze sociale media duidelijk als de ‘Big Five’.

De economische crisis gaat niet helemaal voorbij aan marketeers. Ongeveer een kwart (26%) geeft te kennen dat de crisis veel tot heel veel impact heeft op hun marketingbudget. De marketeers die last hebben van een krimp van hun budget zien daarbij meestal budgetdalingen van 10% – 20%. Geld, crisis en gebrek aan tijd worden ook het vaakst genoemd als de problemen waar de marketeer op dit moment mee worstelt.

Verder lezen over Multiscope

Thuiswerkplek: we hebben €400 miljoen uitgegeven aan kantoorproducten

Thuiswerken zijn we toch massaal gaan doen sinds vorig jaar het coronavirus uitbrak. Het was een logische stap om verdere verspreiding van het virus op de bedrijfsvloer tegen te gaan. Maar inmiddels zijn we bijna een jaa...

Online07.02.2021

Thuiswerkplek: we hebben €400 miljoen uitgegeven aan kantoorproducten

Opmars van de e-bike lijkt niet meer te stoppen

Als de verwachtingen kloppen rijden er dit jaar maar liefst 1.2 miljoen e-bikes nieuw de weg op. Dat blijkt uit cijfers van de onlangs gehouden E-bike Monitor, een grootschalig onderzoek onder 6.400 Nederlanders. Één...

Technology31.01.2021

Opmars van de e-bike lijkt niet meer te stoppen

Verwachting 1.2 miljoen nieuwe e-bikes dit jaar
​Hoe bestuur jij al die slimme apparaten in huis?

In Nederland zijn er steeds meer huishoudens die over een of meerdere slimme producten beschikken. Van een smart TV tot een slimme koelkast, oven, tandenborstel, thermostaat, deurbel, beveiligingscamera of rookmelder. En...

Gadgets06.01.2021

​Hoe bestuur jij al die slimme apparaten in huis?

Volgend jaar doet een op de zes Nederlanders boodschappen online

Een op de zes Nederlanders koopt in 2017 eten en drinken bij een online supermarkt. Maar het merendeel van de boodschappen worden nog gewoon gedaan in de fysieke supermarkt. Iets dat ook in de nabije toekomst nog gewoon...

Online22.09.2016

Volgend jaar doet een op de zes Nederlanders boodschappen online

Top ergernissen en baalmomenten van automobilisten in de winter

Vandaag is het Blue Monday, de meest deprimerende dag van het jaar. Iedereen baalt wel eens ergens van, zo ook als je in de auto zit. Hieronder de grootste ergernissen en baalmomenten van automobilisten in de winter. E...

Automotive19.01.2015

Top ergernissen en baalmomenten van automobilisten in de winter

Bijna helft automobilisten laat auto staan met winters weer
Nadert het gebruik van Social Media zijn hoogtepunt?

Het aantal gebruikers van social media in Nederland neemt nog toe maar nadert zijn hoogtepunt, zo blijkt uit recent onderzoek naar de kennis, houding en het gedrag rondom social media. Het onderzoek, gehouden door Multi...

Social Media19.12.2013

Nadert het gebruik van Social Media zijn hoogtepunt?

Nederland: 75% kent Bitcoin, 1% heeft Bitcoins

Het laatste kwartaal van dit jaar waren Bitcoins regelmatig in het nieuws. Van extreme koersschommelingen tot waarschuwingen van onder andere het AFM en een boycot van de Chinese regering. Online marktonderzoeksbureau M...

Online16.12.2013

Nederland: 75% kent Bitcoin, 1% heeft Bitcoins

Jongeren zijn positiever richting 2014 dan ouderen

Nederlanders zijn gelukkig, geven het jaar tot nu toe een voldoende maar liggen 's nachts wel eens wakker. We verwachten dit jaar geen grote tegenvallers meer, wel denken we dat economisch herstel nog op zich laat wachte...

Online29.09.2013

Jongeren zijn positiever richting 2014 dan ouderen