Online03.07.2009

Balansdagen van een ondernemer


balansdagen-van-een-ondernemer.jpg
balansdagen-van-een-ondernemer.jpg

Wij zijn bij CreatAd nu pas een half jaar online met ons product maar toch maak je vaak de balans op.

Waar staan we nu, wat zijn de plannen op de korte termijn, de lange termijn en welke drempels zullen we de komende tijd zeker moeten nemen? Vragen die van essentieel belang zijn en waarbij je keer op keer beseft dat er zoveel bij komt kijken om een eigen onderneming te hebben.

Toch merken we dat het de kunst is om zo dicht mogelijk bij je eerste ideeën en concepten te blijven en niet altijd toe te geven aan alternatieve opdrachten. Misschien dat we om die reden het wel voor elkaar gekregen hebben om in een klein tijdsbestek al met fantastische namen om de tafel gezeten te hebben. Gelukkig bleef het niet alleen bij ‘om de tafel zitten’, we hebben aansprekende merken in Nederland kunnen overtuigen van ons concept. 

Zoals gezegd maak je dan dus soms de balans op en zie je dat je voor merken als Sportlife, Canei en de Rabobank hebt gewerkt. Je wilt blijven groeien en dat betekent dat je grote merken, maar ook je leden, moet blijven verassen met innovatieve aanpassingen/producten aan het platform CreatAd.com.

Bij het opmaken van een balans hoor je niet alleen baten maar ook lasten in beeld te brengen. Waar hebben we in moeten investeren en in hoeverre heeft ons dat geholpen?

Dan concludeer je dat investeren meerdere facetten heeft. Uiteraard moet je startkapitaal hebben en ben je bezig met je website, de kern van ons bedrijf. Maar daarnaast blijkt dat je tevreden terugkijkt op andere ‘investeringen’. Een verzorgd kantoor met uitstraling, faciliteiten om fatsoenlijk ‘ om de tafel te zitten’, inspirerende ontmoetingen met grote jongens uit het bedrijfsleven en gesprekken met lotgenoten die ook een eigen bedrijf zijn begonnen. 

En de facilitator van die ‘lasten’? Die moet zelf ook investeren om één van de grootste business incubators van Nederland te blijven. UtrechtInc. heeft in de afgelopen twee en een half jaar 150 jonge innovatieve start ups begeleid, ondersteund en versneld in hun ontwikkeling. Om op weg te gaan naar nogmaals 150 start ups, met minstens zulke succesvolle ondernemingen als Scoutle, Yunoo, Horeko en natuurlijk CreatAd, schrijft UtrechtInc. een design & video competitie uit op CreatAd. 

Mooi in balans, een succesvolle start up aangesloten bij UtrechtInc. die nu een ‘investering’ voor de toekomst van UtrechtInc. wordt. 

 

Verder lezen over Co Creation

​Truestory heeft weer een goed idee! Dit keer een actie om voor thuis te blijven!

In de rubriek ‘Beter goed bedacht dan slecht gejat’ deelt Jeroen van Veen, oprichter van creatief bureau Truestory, zijn beste ideeën met de wereld. Nog voordat het verkocht is. Zelfs nog voordat een potentiële kla...

Marketing13.07.2020

​Truestory heeft weer een goed idee! Dit keer een actie om voor thuis te blijven!

29 Februari, wat doen we met die dag extra?

Het is 2016 en dat is deelbaar door 4, dat is tenminste het ezelsbruggetje wat iedereen wel heeft onthouden en dat betekent schrikkeljaar. Behalve dan in de jaren die deelbaar zijn door 400, dan slaan we hem namelijk ove...

Nieuws27.02.2016

29 Februari, wat doen we met die dag extra?

10 Tips voor een geslaagde schrikkeldag
Pepsi door social branding populairder dan Obama

De verkiezingscampagne tussen Obama en Romney doen me terugdenken aan twee jaar geleden. Toen Indra Nooyi (CEO PepsiCo) mijn hart veroverde en passant meer stemmen vergaarde dan Barack Obama. Een case van twee jaar geled...

Marketing31.10.2012

Pepsi door social branding populairder dan Obama

McMood wint eerste co-creatie campagne van McDonald’s

De McMood burger van James Zeelenberg uit Utrecht is de winnende burger van de eerste en tevens zeer succesvolle co-creatiecampagne van McDonald’s Nederland. Martijn Krabbé, jurylid en presentator van de finale, maakt...

Online18.09.2012

McMood wint eerste co-creatie campagne van McDonald’s

Wat moet je eigenlijk met al die Facebook fans?

Een hele hoop fans op de Facebook pagina van je bedrijf is natuurlijk prachtig. Het is een teken dat klanten en consumenten zich verbonden voelen met je merk. Ook de promotionele waarde van veel fans is aantrekkelijk, wa...

Social Media31.05.2011

Wat moet je eigenlijk met al die Facebook fans?

‘Co-creating Democracy: Citizen Passion in the 21st Century’

Van het media-activisme in de Arabische landen tot een online agenda voor flexibel vrijwilligerswerk, van de open data beweging tot het bouwen van een eco-village in Hong Kong. De kracht van burgerinitiatieven voor he...

Online21.05.2011

‘Co-creating Democracy: Citizen Passion in the 21st Century’

“Co-creation” Amsterdam Marketing Event 2011

Overmorgen zal voor de 7e keer het Amsterdam Marketing Event plaats vinden, met dit jaar als thema Co-creation. Dit evenement, voor en door studenten met affiniteit voor marketing, is onderdeel van de Marketing Associati...

Marketing16.02.2011

“Co-creation” Amsterdam Marketing Event 2011

Lift11 New innovation Models

Crowd-sourcing is een buzz word wat veel gebruikt wordt maar er is nog maar weinig onderzoek gedaan naar wat het nu kan betekenen voor een project. Wat kan er gebeuren als je als bedrijf je klanten en partners betrekt bi...

Events03.02.2011

Lift11 New innovation Models

Verder lezen over Crowdsourcing

Chinees techbedrijf laat gebruikers zelf nieuwe gadgets ontwerpen

Project CSX is de naam die het Chinese bedrijf ZTE heeft gegeven aan haar nieuwste project: het crowdsourcen van een nieuw mobiel product. Veel bedrijven zouden het niet aandurven om min of meer ¯\_(ツ)_/¯ als antwoor...

Mobile15.09.2016

Chinees techbedrijf laat gebruikers zelf nieuwe gadgets ontwerpen

Chinese maker ZTE gebruikt crowdsourcing voor innovatie
​Tip voor de overheid: gebruik de crowd

Internettechnologie is bij uitstek een middel om mensen met elkaar te verbinden en bij elkaar te brengen voor een gemeenschappelijk doel. Oftewel: om de crowd in stelling te brengen. Ook de overheid zou van the crowd kun...

Online29.04.2015

​Tip voor de overheid: gebruik de crowd

Crowdsuing: Het volk vs de banken

Banken onderzoeken hoe ze geld kunnen verdienen aan betaalgegevens van klanten. Informatie die potentieel goud waard is voor adverteerders. Heb je een hoog inkomen of geef je veel uit aan dure tickets en reizen, dan

Online30.10.2014

Crowdsuing: Het volk vs de banken

Crowdsourced vlees van de koe: ‘Crowd butching’

Steeds meer mensen hebben de behoefte om diervriendelijk en duurzaam geproduceerd vlees te kopen. Maar hoe weet je zeker dat je vlees echt helemaal in orde is? Via de website koopeenkoe.nl koop je samen met andere consum...

Online13.01.2014

Crowdsourced vlees van de koe: ‘Crowd butching’

Fiverr: 100 Nederlandse Facebook-likes voor minder dan 3 euro 65

Af en toe kom je op sites waar je mond weer van open valt. Fiverr.com is er zo een. Ik weet niet eens meer hoe ik er kwam, maar als je eenmaal op de site zit - voorspel ik je - wordt het erg lastig niet iets uit te probe...

Marketing23.12.2013

Fiverr: 100 Nederlandse Facebook-likes voor minder dan 3 euro 65

Transavia bedankt Facebook fans met eerste crowdsourced fanflight

Transavia heeft in samenwerking met Radio 538 een eerste fanflight georganiseerd. Deze reis is volledig samengesteld, crowdsourced dus, door Facebook-fans van Transavia en luisteraars van 538. Ze konden dus zelf hun best...

Social Media18.10.2013

Transavia bedankt Facebook fans met eerste crowdsourced fanflight

‘The golden ticket’ voor studenten: ING #Jumpstart

In 2012 won ING al de ‘Social Media Monitor 5’ en bleef hiermee verassend bedrijven als KLM en Vodafone op het gebied van Social Media inzet voor. Nu lanceert ING een Social Media campagne op het gebied van jongeren...

Social Media10.07.2013

‘The golden ticket’ voor studenten: ING #Jumpstart

OpenStreetMap gebruikt crowdsourcing in interactieve graphics

In de laatste 8 jaar is de groei van OpenStreetMap snel gegaan. De open-source kaartensite heeft meer dan 1 miljoen bijdragen die bij elkaar 21 miljoen mijl aan gedetailleerde wegen weergeven over de gehele wereld. Het i...

Online12.06.2013

OpenStreetMap gebruikt crowdsourcing in interactieve graphics