Vanochtend kreeg ik een tip van een gewaardeerde collega die me wees op onderstaande video. Mijn eerste reactie: “Hmmm, heb ik al gezien. Is dat best wel aardige filmpje van Philips over hun nieuwe, best wel heel coole, televisietoestel.” Volgens hem moest ik toch even verder kijken en toen zag ik het al snel: “Vèt! Philips heeft z’n video gewoon in laten bakken in de nieuwe clip van 50 cent!” Over een gegarandeerde succes viral gesproken…
De nieuwe clip van 50 cent is ge-prereleased (schrijf je dat zo?) op YouTube en de videoclip is een regelrechte verlenging van de viralvideo van Philips. Dat is volgens mij nog niet eerder gedaan en erg slim. Nieuwe videoclips van bekende artiesten, zeker wanneer ze nog niet op (M)TV zijn, zijn bijna gegarandeerde successen op YouTube en worden al gauw tien- zo niet honderdduizenden keren bekeken.
De gister geplaatste video van 50 cent zal waarschijnlijk geen uitzondering zijn. Het feit dat de hele clip in de stijl van de Philips-video geschoten is doet meteen vermoeden dat de halverwege april verschenen video slechts een soort van teaser was voor deze video. Heel slim gedaan van Philips. Het zal ongetwijfeld een flinke duit gekost hebben (meneer ‘Fitty Cent’ kent z’n marktwaarde wel aardig volgens mij) en is dus niet voor iedere organisatie weggelegd, maar het geeft in ieder geval weer aan dat ook grote organisaties online sociale media als volwaardig kanaal beginnen te zien. Complimenten!
[Afbeelding © W.Scott McGill – Adobe Stock]