Na het verbreken van 233,906 vriendschappen voor een gratis Whopper, is het over. De stekker van de Whopper Sacrifice applicatie is op verzoek van Facebook eruit gehaald.
Volgens Facebook voldoet de applicatie niet aan de verwachtingen van de Facebook gebruiker. Gebruikers worden namelijk niet zelf op de hoogte gesteld wanneer zij worden verwijderd van een vriendenlijst in ruil voor een gratis Whopper. Het is alleen te zien in hun timeline.
De applicatie mocht op één voorwaarden verder, namelijk door het verwijderen van de ‘Timeline’ functie. Het mechanisme wat voor het virale effect zorgt.
Persoonlijke vind ik het heel jammer dat de stekker uit de applicatie is gehaald. Het was een vernieuwende applicatie die 1. sociale netwerken zuivert, 2. iets biedt waar de gebruiker beter van wordt en 3. anders is dan de applicaties/widgets/gadgets die we tot hiervoor gewend zijn.
In totaal hebben 82.000 deelnemers meer dan 230.000 vrienden verwijderd.
Bron: Adweek
Verder lezen over Facebook
Social Media22.02.2024
Je kunt je Facebook-berichten straks doorposten op Threads
Social Media14.02.2024
Raar geluid bij het scrollen op Facebook? Zo zet je het uit
Online07.02.2024
Facebook, Instagram en Threads geven AI-afbeeldingen een label
Social Media02.02.2024
Mark Zuckerberg zegt sorry voor mentale schade social media
Social Media29.01.2024
Social medium Facebook wordt 20 jaar: is het nog vernieuwend?
Feestboek, maar dan echtSocial Media12.01.2024
Bewust omgaan met social media overload: 8 tips voor mindful telefoongebruik
Social Media28.11.2023
Waarom je even geen Bumble-ads op Instagram ziet
Social Media06.11.2023