De redactie van Dutchcowboys is te bereiken via redactie@dutchcowboys.nl
Jongeren accepteren het niet als adverteerders hun sociale netwerksites binnendringen en ongevraagd reclame maken voor hun merk. Om invloed op hun koopgedrag te hebben, moeten merken in de smaak zien te vallen bij de doelgroep en de doelgroep toegevoegde waarde bieden. Het merk moet vriendjes worden met de kinderen die samenkomen op dergelijke sites. Vriendjes delen video`s, muziek, widgets en games, en alles draait om interactie. Push communicatie verveelt kinderen snel. Zelfs kinderen van 7 en 8 jaar navigeren al met opmerkelijk gemak naar sites waar zij vrienden kennen en maken.
Zij hebben het heel snel door als een adverteerder zich onder hun vrienden begeeft en reclameboodschappen afgeeft. Jongeren herkennen de zich als jongere voordoende marketeer van verre. Wordt een merk de online community echter openlijk in gebracht en is de communicatie tussen merk en doelgroep relevant, dan kan het niveau van betrokkenheid ongekend hoog zijn.
Bij oudere kinderen is belangrijk dat zij zeer merkbewust zijn. Van de 16- en 17-jarigen mailt een derde vrienden wel eens over een merk, een derde wordt vrienden met een product of merk op een sociale netwerksite en een derde heeft zich wel eens als lid van een online groep rond een merk aangemeld.
Via: Media Week & Belgiancowboy
Verder lezen over Jongeren
Mobile09.12.2024
Uber Teens is een uitbreiding van de app speciaal voor jongeren
Social Media29.11.2024
In Australië geen social media meer onder de 16 jaar
Social Media07.11.2024
Worden sociale media straks net zoals drank?
Artificial Intelligence24.10.2024
Wat als een tiener zijn leven beëindigt door een AI-chatbot?
Lifestyle13.06.2024
Wat is een doorstroomtoets en hoe werkt het?
Online22.02.2024
Versturen van intieme beelden loopt in 1 op de 50 gevallen verkeerd af
Waarom hanteert Rutgers geen gezond tweesporenbeleid in relatie tot sexting?Social Media02.02.2024
Mark Zuckerberg zegt sorry voor mentale schade social media
Mobile17.11.2023
Veel jongvolwassenen betalen niet meer met een fysieke betaalpas
gebruiken we de betaalpas over vijf jaar nog?Verder lezen over Merken
Events03.10.2024
Decathlon kijkt terug op succesvolle editie Premier Padel Rotterdam
Online22.07.2024
Wie sprint naar de finish? De strijd tussen ‘TOUR DE FRANCE’ en ‘TOUR DE X’
Nieuws01.04.2024
1 april 2024: dit zijn de leukste inhakers en grappen
Marketing14.03.2024
Bij House of Treats staat de samenwerking met de doelgroep centraal
Marketing14.12.2023
ZEEKR opent een flagshipstore in Amsterdam
aan Kalverstraat/RokinLifestyle16.10.2023
Je ziet ze vaak boven een broek uit: dit is Muchachomalo
Marketing28.04.2023
Bol blijft sterkste retailmerk, Hema keldert en Jumbo verliest ook
Feestende bouwvakkers in Qatar deden Jumbo geen goedOnline01.04.2023