Online23.11.2008

One-o-Niners ontwikkelt nieuwe radioformats


one-o-niners-ontwikkelt-nieuwe-radioform.jpg
one-o-niners-ontwikkelt-nieuwe-radioform.jpg

One-o-Niners, het productiebedrijf voor webradio, heeft de afgelopen maanden vier nieuwe radiostations ontwikkeld voor haar klanten. Bijzondere is dat geen van deze klanten afkomstig is uit de traditionele radiowereld en al deze formats een stap verder gaan dan men van radio tot nu toe gewend was.

De opmars van radio luisteren via internet, samen met de explosieve groei van flatfee internetabonnementen voor de mobiele telefoon, maken het dat webradio ineens overal te beluisteren is. Daarnaast biedt webradio als onderdeel van een multimediaconcept veel nieuwe advertentiemogelijkheden. Een andere trend is dat adverteerders webradio meenemen in hun multimediastrategie (Branded Radio).

Webradio biedt vergeleken met FM veel nieuwe mogelijkheden,” aldus Jente Kater, oprichter van One-o-Niners. “Je kunt er gewoon meer mee doen. Zo koppelen we interactieve internetcontent aan de muziek die we draaien op de radio. Via het nieuwe Singles Radio is het mogelijk een date te vinden op basis van je muzieksmaak. Een format als dit was tot voor kort ondenkbaar.

Het nieuwe platform voor Nederlandse muziek heet NLtracks en is opgezet door een consortium uit de platenindustrie. Voor NLtracks ontwikkelde One-o-Niners een zender met Nederlandstalige muziek en een zender met de beste popmuziek van Nederlandse bodem. Wanneer een track gedraaid wordt op de radio kunnen luisteraars gelijk het laatste nieuws, songlyrics en videoclips van de artiest in kwestie opvragen.

In opdracht van Eileen en Delta Lloyd ontwikkelde One-o-Niners Traffic Radio. Lars Schotanus directeur van Eileen: “Traffic Radio is een logische vervolgstap in de multimedia strategie van ons mobiliteitsplatform Eileen. Straks heeft iedereen overal onderweg toegang tot Internet, dus ook in de auto. Wij willen hier nu al ervaring mee opbouwen en zoals met veel van onze diensten, er weer de eerste mee zijn.