Online23.08.2008

Online shoppers geven voorkeur aan bezorgen


Online shoppers verkiezen het laten bezorgen van producten boven het zelf afhalen. De prijs hiervan lijkt daarop geen invloed te hebben, blijkt uit onderzoek van vergelijkingssite Kieskeurig.

Kieskeurig ondervroeg 1.632 internetshoppers naar hun voorkeuren wat betreft laten bezorgen en afhalen van een online aankoop. Driekwart geeft daarbij aan minimaal 1 keer per kwartaal iets online te kopen. Deze aankopen worden overwegend aan de deur bezorgd. Aan afhalen geeft slechts 16 procent van de ondervraagden de voorkeur. Daar heeft zelfs een prijsverschil tussen het laten bezorgen en afhalen van een bestelling geen invloed op.

De meeste mensen willen echter wel weten wat ze kunnen besparen als ze het product zelf ophalen. 95% wil de bezorgprijs weten tegen 82% die de prijs voor afhalen wil weten. Het merendeel van de kopers geeft daarbij de voorkeur aan voor het betalen via iDeal (54%). Op afbetaling wil niemand iets kopen. Vrouwen wagen zich daarnaast niet aan een betaling met Paypal en ook sms betalen geniet (nog) bij niemand de voorkeur.

“Veiligheid en vertrouwen blijven belangrijke issues, zeker als het om online betalingen gaat,” zegt Minouk Fieggen-Verkerke, Hoofd Marketing bij Kieskeurig. “Opvallend is dat vooruit betalen en bestellen onder rembours populairder is bij mannen. Vrouwen kiezen duidelijk vaker voor betalen met acceptgiro en facturatie achteraf. Over de voorkeur voor bezorgen of afhalen zijn de twee seksen het overigens wel eens.

De toekomstverwachting van de ondervraagden laat zien dat zij niet verwachten hun bestellingen vaker af te gaan halen. Slechts tien procent geeft aan dit wel van plan te zijn. Terwijl een derde van de respondenten juist vaker wil laten bezorgen.

Verder lezen over Online Shop

Direct betalen via iDEAL hoeft niet meer: nu kan het in drieën

iDEAL kennen veel mensen als de handige betaaloptie bij webwinkels waarmee je meteen kunt betalen met je bankrekening. We kennen het al decennia en zijn er al helemaal aan gewend, maar in het buitenland zijn ze soms jalo...

Online09.04.2024

Direct betalen via iDEAL hoeft niet meer: nu kan het in drieën

​5 tips zodat je bij online shoppen niks retour hoeft te sturen

Webwinkels zijn er maar druk mee: al die retouren. Bij sommige winkels schijnen retourgestuurde kledingstukken gewoon in de shredder te gaan. Maar ook zonder dat ze geshredderd worden is het niet bepaald duurzaam, al die...

Online27.03.2024

​5 tips zodat je bij online shoppen niks retour hoeft te sturen

​Amazon laat AI nu de productpagina’s maken voor verkopers

Amazon heeft geen geweldige ervaringen met AI, of met productpagina’s, maar het gaat de twee desondanks verenigen. Verkopers kunnen straks hun productpagina’s laten maken door kunstmatige intelligentie.

Online14.03.2024

​Amazon laat AI nu de productpagina’s maken voor verkopers

​Webshops pas op: de nieuwe cookiewet wordt volop overtreden

We horen wel veel over de Digital Markets Act vanuit het oogpunt van grote techbedrijven, maar vergis je niet: ook als je een kleine webshop runt krijg je hiermee te maken. Sinds vorige week is er nieuwe cookiewetgeving...

Online11.03.2024

​Webshops pas op: de nieuwe cookiewet wordt volop overtreden

​Hoe je vele honderden euro’s per jaar kunt besparen op boodschappen

Hieronder deel ik een bewezen strategie voor het besparen van vele honderden euro's per jaar op boodschappen. Het vergt slechts een iets verder vooruit kijken dan de dagelijkse of wekelijkse boodschappen. Per persoon kan...

Nieuws04.03.2024

​Hoe je vele honderden euro’s per jaar kunt besparen op boodschappen

Een goed kassasysteem: de must voor iedere winkel eigenaar

Als winkel eigenaar ben je ongetwijfeld bekend met het belang van een efficiënt kassasysteem. In dit blog gaan we dieper in op waarom een goed kassasysteem essentieel is voor iedere winkel, en we belichten de voordelen...

DC Business22.02.2024

Een goed kassasysteem: de must voor iedere winkel eigenaar

​Klarna komt met abonnement op…. betalen?

We praten er misschien niet dagelijks over, we gebruiken het met zijn allen wel op zeer regelmatige basis. Soms omdat je iets wil kopen waar je eigenlijk even geen budget voor vrij hebt, soms omdat een andere betaalmanie...

Online25.01.2024

​Klarna komt met abonnement op…. betalen?

​CO2-uitstoot per verzonden pakket is flink afgenomen

De CO2-uitstoot in de last mile voor een e-commercepakket is ten opzichte van 2018 gedaald met 56% tot gemiddeld 100 gram CO2 per pakket. Zo blijkt uit de resultaten van een nieuw onderzoek van Thuiswinkel.org. De sector...

Online18.12.2023

​CO2-uitstoot per verzonden pakket is flink afgenomen