De redactie van Dutchcowboys is te bereiken via redactie@dutchcowboys.nl
Online shoppers verkiezen het laten bezorgen van producten boven het zelf afhalen. De prijs hiervan lijkt daarop geen invloed te hebben, blijkt uit onderzoek van vergelijkingssite Kieskeurig.
Kieskeurig ondervroeg 1.632 internetshoppers naar hun voorkeuren wat betreft laten bezorgen en afhalen van een online aankoop. Driekwart geeft daarbij aan minimaal 1 keer per kwartaal iets online te kopen. Deze aankopen worden overwegend aan de deur bezorgd. Aan afhalen geeft slechts 16 procent van de ondervraagden de voorkeur. Daar heeft zelfs een prijsverschil tussen het laten bezorgen en afhalen van een bestelling geen invloed op.
De meeste mensen willen echter wel weten wat ze kunnen besparen als ze het product zelf ophalen. 95% wil de bezorgprijs weten tegen 82% die de prijs voor afhalen wil weten. Het merendeel van de kopers geeft daarbij de voorkeur aan voor het betalen via iDeal (54%). Op afbetaling wil niemand iets kopen. Vrouwen wagen zich daarnaast niet aan een betaling met Paypal en ook sms betalen geniet (nog) bij niemand de voorkeur.
“Veiligheid en vertrouwen blijven belangrijke issues, zeker als het om online betalingen gaat,” zegt Minouk Fieggen-Verkerke, Hoofd Marketing bij Kieskeurig. “Opvallend is dat vooruit betalen en bestellen onder rembours populairder is bij mannen. Vrouwen kiezen duidelijk vaker voor betalen met acceptgiro en facturatie achteraf. Over de voorkeur voor bezorgen of afhalen zijn de twee seksen het overigens wel eens.“
De toekomstverwachting van de ondervraagden laat zien dat zij niet verwachten hun bestellingen vaker af te gaan halen. Slechts tien procent geeft aan dit wel van plan te zijn. Terwijl een derde van de respondenten juist vaker wil laten bezorgen.
Verder lezen over Online Shop
Cybercrime25.11.2024
Ook bekende webshops kunnen je oplichten tijdens Black Friday
Online14.11.2024
Amazon komt met zijn eigen Temu-killer
Online14.11.2024
In aanloop naar de feestdagen komt Sendcloud met WhatsApp Tracking
Online08.11.2024
EU-toezichthouders eisen dat Temu zich aan de regels houdt
Online31.10.2024
Eerst checken, dan bestellen: Klik niet meteen op die bestelknop!
Nieuwe campagne tegen onbetrouwbare webshopsTechnology08.10.2024
Is de kassaloze supermarkt mislukt?
Online07.10.2024
Heb je een webwinkel, let dan goed op hoe je knoppen heten
Online24.09.2024