Online16.06.2008

Obama ‘fights the smears’


obama-fights-the-smears.jpg
obama-fights-the-smears.jpg

Barack Obama, democratisch presidentskandidaat in de de VS, laat al maanden zien dat hij nieuwe media perfect weet te integreren in zijn communicatiestrategie. Zo heeft meneer een profiel op zo’n beetje elk social media platform, voegt ‘hij’ je vaak ook nog eens snel toe ‘als vriend’ wanneer je daarom vraagt en maakt hij actief gebruik van bijvoorbeeld YouTube en blogs.

Onlangs is daar een nieuw blog bijgekomen waarmee hij op simpele doch zeer effectieve afrekend met de vaak valse geruchten waar de Amerikaanse presidentsverkiezingen zo langzamerhand om bekend staan. In een simpele lay-out wordt het ’the smear’ nog eens herhaald (‘LIE: Barack Obama is hiding his birth certificate’) alvorens deze, eventueel met bewijs wordt ontkracht (‘You can see his birth certificate here‘). Verder staat er vrijwel niets op de site, slechts een opsomming van geruchten gevolgd door Obama’s antwoord.

Volgens mij bewijst dit eens te meer dat Obama (en/of zijn pr-mensen) inderdaad heel goed begrijpen hoe belangrijk je reputatie online is, dat deze iemand, zelfs een potentiele wereldleider, kan maken en breken, en dat je er dus maar beter actief mee om kunt gaan. Hoe dan ook, weer een schitterend staaltje pr 2.0 uit het Obama-kamp.

In de Emerce van deze maand staat toevallig een groot artikel van Maarten Reijnders over Obama’s online strategieën onder de naam “President 2.0”. Zeer interessant artikel en HIER te vinden…

Verder lezen over Web 2.0

​Dit is het verschil tussen het Metaverse en Web3

We raken er bijna niet over uitgepraat: het Metaverse. Het ‘nieuwe’ internet. Of tenminste een nieuwe manier om het internet te benaderen. Maar, hoe zit dat dan met Web3? Dit zijn de verschillen én de overeenkomsten...

Metaverse27.01.2022

​Dit is het verschil tussen het Metaverse en Web3

Web Summit organiseert Rise 2022 in Kuala Lumpur

Web Summit heeft vandaag aangekondigd dat het Rise, één van de grootste techbeurzen in Azië, in maart 2022 nieuw leven in zal blazen. Na 5 jaar Hong Kong verhuist het evenement naar Kuala Lumpur. Blijkbaar ziet Web Su...

Tech in Asia03.12.2020

Web Summit organiseert Rise 2022 in Kuala Lumpur

en plant een nieuw evenement in Tokyo
Infographic: Wat is responsive web design?

Je hebt vast wel eens van de term 'responsive' gehoord als het om webdesign gaat. Maar wat houdt dat eigenlijk in, als je website responsieve is. En waarom zou je je website responsive maken? Onderstaande infographic maa...

Online30.11.2014

Infographic: Wat is responsive web design?

Hoe ‘2.0’ ben jij?

Fressen oder Moral, zullen we elkaars zakken gaan vullen?We hebben nu wel genoeg gelezen dat je uit je comfort zone moet stappen om echt te veranderen. Dat er nu een tijd ontstaat waarin we sharen, transparant naar elkaa...

Media25.07.2013

Hoe ‘2.0’ ben jij?

Online diensten slim aan elkaar knopen met If This Then That

Sommige diensten worden binnen afzienbare tijd vrijwel onmisbaar. Ik noem een Evernote, Dropbox en Instapaper. Ondanks dat het afgelopen jaar weinig is geschreven over If This Then That, mag deze dienst snel aan deze...

Online18.12.2011

Online diensten slim aan elkaar knopen met If This Then That

Gepassioneerd over Politie web2.0: Mobile tablets en Apps4cops zijn toekomst!

De politie staat niet bekent om innovatie. Ze lopen met oude mobieltjes, mogen niet op internet op de werkstations en hebben veel storingen. Toch spenderen ze 600 miljoen aan ICT, meer dan €10.000 per diender. Bij de d...

Media28.10.2010

Gepassioneerd over Politie web2.0: Mobile tablets en Apps4cops zijn toekomst!

Web 1.0 vs Web2.0 vs Web 3.0

Onderstaande tabel toont de verschillende stadia van het Web. Web 1.0 wordt beschouwd als het web van de documenten en het begin van de "nieuwe economie" (HTML fase), Web 2.0 als het internet waarbij de computergebruike...

Online05.04.2010

Web 1.0 vs Web2.0 vs Web 3.0

Succes Avatar door Social Media, Part II

In het populaire artikel geschreven door Jöran Maaswinkel wordt de vraag gesteld of het succes van film Avatar werd veroorzaakt door social media. Het artikel ontlokte menig reactie en leverde daarmee een interessant...

Social Media22.03.2010

Succes Avatar door Social Media, Part II