Online16.04.2008

Blurb werkt samen met Facebook


blurb-werkt-samen-met-facebook.jpg
blurb-werkt-samen-met-facebook.jpg

Blurb, de online uitgeverij van boeken, introduceert vandaag Blurb GroupBook, een Facebook-applicatie waarbij gebruikers samen een boek kunnen maken. Vorig jaar lanceerde Blurb al zijn Community Book-dienst, waarbij diverse groepen gezamenlijk Blurb-boeken kunnen samenstellen en uitgeven. GroupBook is de volgende stap in dit concept. Gebruikers van de online gemeenschap Facebook kunnen nu eenvoudig hun ervaringen delen en deze vertalen naar een tastbaar boek. Met meer dan 68 miljoen actieve gebruikers is Facebook de vijfde best bezochte website ter wereld en de nummer één applicatie voor het online delen van foto’s.

Met een groeiend aantal social communities, zoals Flickr en Facebook, neemt de behoefte toe digitale content tot een blijvende herinnering te maken. Tastbare boeken met gedeelde ervaringen, als reizen of feesten, blijken toch van grotere waarde dan een online weergave. “Facebook is de grootste online gemeenschap als het gaat om het delen van real-life gebeurtenissen in een online omgeving”, zegt Eileen Gittins, oprichter en CEO van Blurb. “Deze mensen reizen samen, bezoeken gezamenlijk concerten en gaan naar dezelfde feesten. Blurb is voor hen een nieuwe manier om de online en offline wereld samen te brengen in de vorm van een boek.”

Zodra het Blurb GroupBook klaar is, kunnen de makers hun Facebook-vrienden hierop attenderen op de verschillende manieren, zoals via hun newsfeed, ‘on the wall’ of middels hun profiel. Blurb biedt ook boeklabels, waarmee een Facebook-profiel kan worden gelinkt aan een boek in de online boekwinkel van Blurb. 

Aansluitend op de introductie van GroupBook, brengt Blurb een nieuwe beta-versie uit van BookSmart, de gratis software voor het maken van boeken. Deze vernieuwde uitgave biedt meer stabiliteit en verbeterde prestaties voor het maken van boeken met een commerciële kwaliteit.

Blurb is recent genomineerd voor de Webby Awards 2008 in de categorie Services. 

Jeroen de Hooge

Jeroen is al meer dan 15 jaar betrokken bij Dutchcowboys. Voornamelijk als digital content creator. En dan voor alle titels van The Blogidea Factory. Liefhebber van advertising, entertainment, tech, gadgets, en eigenlijk alles online.

...

Verder lezen over Facebook

Meta test met AI-gegenereerde samenvattingen in Threads

Meta, het moederbedrijf van o.a. Facebook en Instagram, blijft zijn focus op innovatie vergroten met nieuwe functies voor zijn sociale media-app Threads. Het bedrijf test momenteel AI-gegenereerde samenvattingen in de "Trending Now"-sectie van Threads, exclusief beschikbaar voor gebruikers in de Verenigde Staten.

Social Media03.12.2024

Meta test met AI-gegenereerde samenvattingen in Threads

Zuckerberg: ‘Social media geen directe invloed op geestelijke gezondheid’

Eerst bood hij zijn excuses aan, maar nu zegt Zuckerberg: sociale media hebben geen causaal verband met geestelijke problemen van tieners.

Social Media26.09.2024

Zuckerberg: ‘Social media geen directe invloed op geestelijke gezondheid’

Meta opent AI Studio zodat iedereen eigen AI-chatbot kan maken

Geen zin om met al je fans te praten? Laat je AI-avatar het voor je doen. Meta introduceert het nu voor iedereen. Of althans, ook voor niet-influencers in de VS.

Social Media30.07.2024

Meta opent AI Studio zodat iedereen eigen AI-chatbot kan maken

Meta gaat de strijd aan met Yahoo Boys en sluit duizenden accounts

Meta treedt harder op tegen Yahoo Boys en andere kwaadwillenden op Facebook en Instagram om meer slachtoffers te voorkomen.

Online25.07.2024

Meta gaat de strijd aan met Yahoo Boys en sluit duizenden accounts

Kun je Facebook wel gratis noemen? De EU vindt van niet

Het internet lijkt wel gratis, maar dat is het eigenlijk nooit. Vaak moet je naar advertenties kijken, gegevens invoeren, klikken, liken, enzovoorts.

Social Media22.07.2024

Kun je Facebook wel gratis noemen? De EU vindt van niet

Facebook geeft gebruikers onvoldoende kans om van gepersonaliseerde ads af te komen

De EU en de Digital Markets Act slaan weer toe: niet alleen Apple hangt een miljardenboete boven het hoofd: ook Meta.

Social Media01.07.2024

Facebook geeft gebruikers onvoldoende kans om van gepersonaliseerde ads af te komen

Krijgt Meta een miljardenboete?
Zo zorg je dat Instagram en Facebook je foto’s niet gebruiken om AI te trainen

Instagram en Facebook gaan je foto's gebruiken om kunstmatige intelligentie te trainen. Zie je dat niet zitten, dan is er een uitweg.

Social Media28.05.2024

Zo zorg je dat Instagram en Facebook je foto’s niet gebruiken om AI te trainen

Vijfpunts snelcursus nepnieuws herkennen!

Internet en sociale media hebben het podium voor nepnieuws enorm vergroot. Doordat iedereen kan publiceren en daarmee in potentie een groot publiek bereiken kan, is nepnieuws niet eerder in onze geschiedenis zo wijdverspreid geweest.

Nieuws15.05.2024

Vijfpunts snelcursus nepnieuws herkennen!