Firefox-gebruikers blind voor reclame

Vorig artikel Volgend artikel
1102577972firefox

UIt een onderzoek van Duitse advertentiebureau Adtech blijkt dat mensen die met behulp van Firefox surfen veel minder geneigd zijn op een banner te klikken. Het bureau heeft gedurende twee maanden het klikgedrag gemeten van gebruikers van Firefox en IExplorer. De kans dat een gebruiker op een banner klikt is met Firefox vier keer kleiner dan wanneer de advertentie in IExplorer wordt bekeken . De conclusies zijn gebaseerd op gegevens van duizend websites uit de Adtech servers en zijn verzameld tussen oktober en november van dit jaar.

De belangrijkste oorzaak is het verschil in surfgedrag, aldus Dirk Freytag van Adtech. Bovendien wordt in Firefox pop-up reclame standaard geblokkeerd. Internet Explorer kent die techniek vanaf versie 5, onder voorwaarde dat het tweede servicepack voor XP is geïnstalleerd. Er zijn wel pop-upkillers voor oudere versies van Internet Explorer, maar die moeten apart worden geïnstalleerd en zijn meestal niet gratis. Een andere verklaring is de internetkennis van Firefox-gebruikers over het algemeen hoger is. Hmmm het aantal Firefox gebruikers bij Dutchcowboys is ook hoog. Hebben we daarmee de juiste doelgroep te pakken ?

Bron: (Tiscali/ZDNet)

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies