Online01.01.2008

comScore.com: 122 miljard dollar aan online bestedingen in 2007


-224.jpg
-224.jpg

Het Amerikaanse comScore mag zich in de VS leider noemen op het gebied van het brengen van cijfers & statistieken in de ‘digital world’. Eind december 2007 hebben zij cijfers laten zien die een groei in online bestedingen aantonen in de VS van zo een 19%. De dag na Kerst 2007 liet zelfs een verdubbeling zien van de aankopen via het web.

Ondanks de verslechterde economie in de VS plus het warme weer in de donkere maanden zijn online bestedingen opnieuw gestegen.

Wat hierbij interessant zou zijn zijn details in cijfers die inzicht geven in stellingen als:

– gezien de lage dollar is er veel vanuit het buitenland besteed; welk gedeelte kwam van online-kopers buiten de VS?

– is er daadwerkelijk correlatie tussen het weer en de online-bestedingen?

– welke online rol speelden de gadgets van Apple in de bestedingen in 2007?

Patrick Petersen

Vreemde eend Patrick Petersen RDM MA MSc is een ervaren ondernemer, spreker en docent (aan onder andere Nyenrode Business University, Beeckestijn Business School en EURib) die het nuchtere ‘lachen en leren’ combineert in zijn inspirerende optredens. Senior online strateeg, crossmediaal marketeer, contentmarketeer, internetondernemer, internationaal spreker, docent en auteur. Hij studeerde af op divers eigen (content-) marketingmodellen die hij voor tal van internationale organisaties, zoals Heijmans, Hästens, Somfy smart home, Trendhopper holding, T-Mobile Nederland, AtMostTV, TU Delft, IKEA Nederland, MTV Europe en Coolcat, succesvol in de praktijk bracht.