Vorige week lanceerde Ilse Media een direct response programma, deze week maken lanceren ze de site mijnmarktwaarde.nl, een nieuwe site die hoogopgeleiden helpt hun status op de arbeidsmarkt te bepalen.
Aan de hand van twee uitgebreide, onafhankelijke tests kunnen bezoekers van de site bepalen wat hun positie op de arbeidsmarkt is in vergelijking met andere werknemers met dezelfde of een vergelijkbare functie.
De persoonlijke benchmark gebeurt aan de hand van de belonings- en arbeidsvreugdetest. De test die in samenwerking met De Breed & Partners wordt uitgevoerd, gaat niet enkel in op salaris en ervaring maar kijkt ook naar secundaire arbeidsvoorwaarden, de mogelijkheid cursussen te volgen en andere extra’s die een werkgever kan bieden. De arbeidsvreugdetest die in samenwerking met 123test.nl wordt uitgevoerd gaat wat dieper in op de sfeer binnen een bedrijf, de mate waarin overgewerkt wordt, de omgang met collega’s en de sociale activiteiten die georganiseerd worden.
Het doel van de site is het creëren van bewustwording bij hoogopgeleiden met enige werkervaring. Feit is dat er bijvoorbeeld nog steeds grote verschillen bestaan op het gebied van beloning. Zo verdienen vrouwen op jaarbasis ca. 3.000 euro bruto minder dan mannen. En ligt voor medewerkers in de ICT de focus meer op prestaties dan op onkosten, met een hogere prestatievergoeding dan onkostenvergoeding.