Twitteren op Pinkpop geslaagd

Vorig artikel Volgend artikel
1180427980Twitter

Het afgelopen weekend was het weer Pinkpop, de VPRO heeft met de verslaggeving vanaf het evenement 50% meer bezoekers getrokken dan het jaar hiervoor. Het experiment met Twitter voor interactie met kijkers noemt VPRO-chef internet Erwin Blom, ondanks haperingen, geslaagd.

Via de verslaggeving over internet trok de VPRO meer dan 150.000 unieke bezoekers, weet Blom te melden aan Emerce.

3 Twitter-accounts werder geopend voor de interactie met kijkers en festivalgangers, het aantal ‘vrienden’ steeg in enkele dagen naar meer dan 500, en door middel van een eigen mashup waren de twitter-berichten ook te lezen via de 3voor12 TV live stream, de boodschappen met de locatie van de verzender verschenen op een Google Maps kaart.

Blom noemt het experiment geslaagd. "De eerste twee dagen ging dat heel goed. Toen zag je hoe Twitter de mensen thuis, de festivalgangers en de redactie backstage bij elkaar bracht en bij de uitzending betrok. Het was leuk, de potentie van een mediamix en interactiviteit was overduidelijk. We hebben gezien dat deze combinatie, dit idee, kan gaan werken. We gaan hier dan ook zeker mee door. Of dat met Twitter of een andere dienst is, maakt niet uit".

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies