Online07.06.2006

Verzekeren vooral via internet


1149689643verzekeren.jpg
1149689643verzekeren.jpg

Verkopers van verzekeringen dreigen massaal klanten te verliezen. Die vergelijken premies en voorwaarden steeds meer zelf op internet, waar de traditionele tussenpersonen vaak afwezig zijn.

“Tussenpersonen moeten erkennen dat klanten in toenemende mate zaken via internet doen”, aldus Erik de Voogd van Voogd & Voogd. ” Zeker bij particuliere schadeverzekeringen. Die markt verandert binnen vijf jaar drastisch.” Consumenten vergelijken de premies op websites vier keer zoveel als de professionele tussenpersonen, blijkt uit onderzoek van Voogd & Voogd, werkzaam voor 18 verzekeringsmaatschappijen.

Enkele grote concerns trekken de hele bemiddelingsmarkt van verzekeringen de komende tijd naar zich toe, voorziet De Voogd. De tussenpersonen ontberen het kapitaal voor kwalitatief voldoende investeringen in internet, tegelijkertijd vergrijst de groep tussenpersonen. Momenteel begeeft ook Halfords, groothandel in fietsen en auto-accessoires, zich op de verzekeringsmarkt. Meerdere internationale bedrijven maken zich op om in Nederland de bemiddeling naar zich toe te trekken, voorspelt De Voogd. via Telegraaf

Verder lezen over Telegraaf

Het Telegraaf Concern en Hyves: onvermogen tot hervormingen

Op 15 augustus 2013 kondigt de grote baas van het Telegraaf Concern (TGM) - Cees van Steijn - aan dat Hyves tot het einde van het jaar de tijd heeft om te bewijzen dat ze winst kunnen maken. Deze spierballen taal van een...

Media03.11.2013

Het Telegraaf Concern en Hyves: onvermogen tot hervormingen

Bliep is per 1 januari een zelfstandig bedrijf

De oprichting van *bliep is mogelijk gemaakt via het investeringsfonds van TMG, met als gevolg dat het dus eigendom werd van TMG. Maar na een succesvolle start willen ze verder groeien, de plannen sluiten echter niet aan...

Mobile02.01.2013

Bliep is per 1 januari een zelfstandig bedrijf

Uitgevers in Nederland en Belgie storten zich op Windows 8

De Telegraaf lanceert als een van de eerste uitgevers een gratis applicatie voor Windows 8. De app draait op tablets, laptops en pc's. De app is afgestemd op de volledig nieuwe gebruikersinterface van Windows 8 die voor...

Technology27.10.2012

Uitgevers in Nederland en Belgie storten zich op Windows 8

Social Media case: De Telegraaf Boycot

Afgelopen vrijdag werd de Telegraaf frontaal aangevallen via het sociale medium Twitter.De krant had de vliegramp overlevende Ruben in het ziekenhuis aan de telefoon gehad, en vervolgens de inhoud van het gesprek gepubli...

Social Media18.05.2010

Social Media case: De Telegraaf Boycot

Telegraaf Media wint MarketingSherpa Email Award

Telegraaf Media Nederland heeft een zeer prestigieuze, internationale prijs gewonnen. De MarketingSherpa Email Award wordt 16 maart a.s. in Miami uitgereikt aan Edouard Leeuwenburg, Manager van Telegraaf E-mail Marketing...

E-mail26.02.2009

Telegraaf Media wint MarketingSherpa Email Award

Meer dan 250 inzendingen Project 2009

2009 en Telegraaf Media Nederland riepen in de maand januari ondernemers en bedrijven op om plannen voor productintroducties en – innovaties in te zenden. De beste inzender gaat geholpen worden bij het lanceren van het...

Online14.02.2009

Meer dan 250 inzendingen Project 2009

Papieren krant op je mobiel

De Telegraaf komt vandaag met een bijzondere gratis applicatie voor op je mobiel, "de papieren krant". Nu heb ik papieren kranten op internet al nooit begrepen, laat staan een papieren krant op je mobieltje. Tweede wat i...

Mobile05.02.2009

Papieren krant op je mobiel

Project 2009 officieel van start

Het jaar 2009 is door de Europese Commissie uitgeroepen tot het jaar van Creativiteit en Innovatie. Bureau 2009 en Telegraaf Media Nederland hebben een diepgeworteld geloof dat creativiteit en innovatie onontbeerlijk zij...

Online09.01.2009

Project 2009 officieel van start