Amma Award voor internet bereiksonderzoek

Vorig artikel Volgend artikel
1147373574AmmaSponsorLogo

Op de Annual MWG Media Awards (AMMA) uitreiking hebben Intomart GfK en Nedstat de Hans du Chatinier prijs voor professionals in ontvangst genomen voor de STIR Webmeter.

De onafhankelijke jury, bestaande uit zes deskundigen uit de media sector, stelde vast dat de STIR Webmeter voorziet in een grote behoefte van de markt om objectieve bereiksgegevens te verkrijgen van het nieuwe mediumtype internet.

Stichting Internet Reclame (STIR) is opgericht in 2003 en stelt zich ten doel digitale marketing te promoten en te stimuleren door meer inzicht te verschaffen in online bereik en profielen. Ten behoeve van de door STIR uitgeschreven tender ontwikkelden Intomart GfK en Nedstat de Webmeter. Sinds maart 2005 rapporteert STIR op basis van het Webmeterpane l.

Het juryrapport beoordeelde de STIR Webmeter als een uniek onderzoek: "Een door de markt geaccepteerde meting, waarbij voor het eerst een currency (GRP's) voor het meten van bereik van internet is ontwikkeld, waarmee mediaplanners en adverteerders aan de slag kunnen. Het instrument biedt resultaattypen, die vergelijkbaar zijn met andere mediumtypen. Daarmee is de Webmeter een uiterst belangrijke bijdrage voor de ontwikkeling van het vak."

De jury was verder vol lof over het transparante, open karakter van het meetinstrument. "Het is een goed doordachte, vernieuwende methode. Tot in detail is nagedacht over de mogelijke valkuilen die een dergelijke nieuwe tool kunnen oproepen. De aanbieders van de Webmeter hebben een unieke prestatie geleverd en een instrument neergezet, dat ook internationaal geen gelijke kent."

De prestigieuze Hans du Chatinier Award is een prijs voor bijzondere commerciële communicatieonderzoeken. Doel van de prijs is het vakgebied van het marktonderzoek verder te stimuleren; kennis te vergroten, te verdiepen en te delen en theoretische kennis te vertalen naar praktische toepasbaarheid en effectiviteit van communicatie. Voor de Hans du Chatinier Award wordt ieder jaar een speciale onderzoeksjury samengesteld.

Henk de Hooge

Henk is Internet Entrepreneur, founder van Dutchcowboys en daarnaast tech en travelblogger, fotograaf, visual storyteller en bovenal een digitale nomade....

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies