Online advertisingbestedingen groeien jaarlijks met 10 procent

Vorig artikel Volgend artikel
1135003293sales

TvM schrijft: JupiterResearch voorspelt dat de bestedingen aan online advertising en zoekmachine marketing de komende vijf jaar jaarlijks zullen groeien met 10 procent.

De sectoren waarin men de meeste groei verwacht, zijn media en entertainment, financiele diensten en automotive. Deze laatste sector kan een groei van 24 procent tegemoet zien, de reissector mag 13 procent groei verwachten.

Het rapport, ‘U.S. Category Advertising Forecast, 2005 to 2010’ genaamd, vertelt welke factoren van belang zijn voor groei van online advertising in diverse categorieën en op welke manier de categorieën die gefocust zijn op branding, hun online advertising zullen inzetten. Zia Wigder, Vice President en directeur research bij JupiterResearch zegt hierover:

‘Bureaus en uitgevers moeten erachter komen in welke mate de verschillende bedrijfssectoren online advertising zullen inzetten voor het bereiken van verschillende doelgroepen. Categorieën die nu groeien, verschillen met andere categorieën in de wijze waarop ze hun budget verschuiven richting online advertising. Onderzoek wijst uit dat telecom, media en entertainment en financiële diensten de leidende categorieën zijn op dit moment, en samen goed zijn voor bijna de helft van alle online advertising en zoekmachinemarketing.’ Gezondheids- en FMCG bedrijven blijven nog achter online, maar Jupiter verwacht dat hun focus op branding hen toch wel naar verschillende media, waaronder online, zal brengen om hun boodschap over te kunnen brengen. Het onderzoeksbureau verwacht daarnaast dat de FMCG sector in 2010 83 procent van hun online advertising budget zal spenderen aan diverse vormen van online uitingen, maar dat de gezondheidssector in 2010 het merendeel van hun online advertising aan zoekmachinemarketing zal uitgeven.

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies