Nieuwe marktonderzoekmethode via weblogs

Vorig artikel Volgend artikel
1124793882GK_logo

Het buro RM Interactive, Upstream en Blogo.nl lanceren onder de naam Blogresearch een nieuwe marktonderzoekmethode via weblogs. Blogresearch is het eerste initiatief in Nederland dat bij haar onderzoeksmethode primair gebruikt maakt van weblogs.

Volgens de initieatiefnemers zijn weblogs een afspiegeling van de veranderende maatschappij. De Nederlander wordt mondiger, eist transparantie, wil dat er geluisterd wordt naar hem of haar en vindt dat bedrijven en instellingen zich kwetsbaarder moeten opstellen. Al deze ontwikkelingen sluiten perfect aan bij de eigenschappen van weblogs . Weblogs vormen daarom een uitstekende informatiebron, over de veranderende consument.

Blogresearch gebruikt weblogs als marktonderzoeksinstrument en claimt de spelregels te kennen van de Blogcultuur en de Nederlandse Blogosfeer. De bedenkers weten ook welke weblogs ingezet kunnen worden voor bepaalde onderzoeken en monitort en rapporteert de resultaten.

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies