![new dc](https://dutchcowboys.nl/wp-content/uploads/2024/04/cropped-logo-new-dc-100x100.png)
De redactie van Dutchcowboys is te bereiken via redactie@dutchcowboys.nl
De hoop van de marketeer is gevestigd op interactieve marketing. Uit de Grote Marketingenquête 2005, uitgevoerd door Trendbox in opdracht van Tijdschrift voor Marketing en WebAds, blijkt dat de integratie van internet en e-commerce dit jaar sterk aan belang heeft gewonnen. Lag het percentage vorig jaar nog op een historisch dieptepunt van 18 procent, nu is dat percentage weer gestegen naar 34 procent.
Marketeers blijken daarnaast hard aan hun imago te werken, 90 procent van de ondervraagde marketeers geeft aan dat ze actief het imago in de eigen organisatie proberen te verbeteren .
4 op de 10 marketeers menen echter dat er in hun organisatie te veel wordt gedesinvesteerd in marketing. Deze uitkomst ligt in lijn met de 41 procent van de steekproef die aangaf dat er het afgelopen jaar in hun organisatie is bezuinigd op de post marketing.
79 procent van de respondenten verwacht dat het maatschappelijk verzet tegen marketingprikkels nog meer zal toenemen. De consument heeft blijkbaar genoeg van de ‘marketingkunstjes’.
Daarnaast ziet een kwart bedreigingen in het gebrek aan creativiteit en nieuwe ideeën en innovatie. Meer lezen? U kunt het hele onderzoek hier downloaden. Het onderzoek wordt daarnaast geanalyseerd in het zomernummer van Tijdschrift voor Marketing
De redactie van Dutchcowboys is te bereiken via redactie@dutchcowboys.nl
Verder lezen over E-Commerce
Online01.07.2024
Online27.06.2024
Online17.06.2024
Events30.05.2024
Online11.03.2024
Lifestyle18.02.2024
Online18.12.2023
Marketing14.12.2023
Verder lezen over Innovatie
Events04.07.2024
Mobile02.07.2024
Technology27.06.2024
Startups27.06.2024
Technology18.06.2024
Online17.06.2024
Technology14.06.2024
Automotive11.06.2024