Social Bakers heeft onderzoek gedaan naar welke industrieën het best scoren op Customer Care op Facebook. Gekeken werd naar Response Rate (hoeveel procent van de vragen werd überhaupt beantwoord) en Response Time (hoe snel kreeg een klant antwoord). De gemiddelde Response Rate van alle onderzochte industrieën lag het afgelopen kwartaal op 62% en de gemiddelde Response Time was 1153 minuten.
Dit betekent dus dat gemiddeld bij alle onderzochte industrieën 38 van iedere 100 vragen op Facebook onbeantwoord blijft en dat een reactie gemiddeld ruim 19 uur op zich laat wachten. Dat zijn geen beste cijfers voor een tijd waarin mensen op Social Media niet allen überhaupt een reactie verwachten, maar zeker ook een snelle reactie.
De best scorende industrieën waren het tweede kwartaal van dit jaar -evenals het eerste kwartaal 2013- “Airlines”, “Finance” en “Telcom”.
Binnen de “Airlines” scoort KLM het best. “Onze” Royal Dutch Airlines is dus niet alleen creatief in Social Media campagnes maar heeft ook de beste costumer care op Facebook, met een Response Rate van 97,21% en een Response Time van 45 minuten.
Verder lezen over Facebook
Social Media22.02.2024
Je kunt je Facebook-berichten straks doorposten op Threads
Social Media14.02.2024
Raar geluid bij het scrollen op Facebook? Zo zet je het uit
Online07.02.2024
Facebook, Instagram en Threads geven AI-afbeeldingen een label
Social Media02.02.2024
Mark Zuckerberg zegt sorry voor mentale schade social media
Social Media29.01.2024
Social medium Facebook wordt 20 jaar: is het nog vernieuwend?
Feestboek, maar dan echtSocial Media12.01.2024
Bewust omgaan met social media overload: 8 tips voor mindful telefoongebruik
Social Media28.11.2023
Waarom je even geen Bumble-ads op Instagram ziet
Social Media06.11.2023
WhatsApp-stickers bewijzen dat AI altijd moet worden gecheckt
Verder lezen over KLM
Nieuws26.04.2024
Stewardessen op sneakers: KLM verruilt hak voor gymp
Nieuws07.02.2024
KLM zet AI in tegen voedselverspilling
Lifestyle23.10.2023
4x tips voor een onvergetelijke vakantie naar Aruba!
Technology13.10.2023
KLM stapt in Zweedse maker van elektrische vliegtuigen
Nederlandse luchtvaartmaatschappij gaat adviseren bij de ontwikkeling van de ES-30Technology10.10.2023
Gezocht: namen voor nieuwe KLM vliegtuigen
KLM laat het personeel meedenken en -beslissenTechnology26.09.2023
KLM zet volgende stap in de vervanging van de Boeing vloot
KLM kiest voor de Airbus A350 voor lange vluchten.Nieuws10.08.2023
KLM gaat minder naar het Midden-Oosten vliegen
Technology26.04.2023